Szkolenie dedykowane jest menadżerom i osobom przygotowującym się do tej funkcji, które chciałyby podnosić swoje kompetencje związane z motywowaniem i ocenianiem swoich pracowników. Zapoznanie się – w warsztatowy i aktywny sposób – z podstawami wiedzy o motywowaniu pracowników w zarządzaniu pozwoli świadomie budować zaangażowanie niezależnie od sytuacji. Ocenianie pracowników, udzielanie feedbacku – także trudnego, negatywnego – może być motywujące. Uczestnicy szkolenia poznają i przećwiczą konkretne metody komunikacji i zarządzania motywującego. Krokiem do wdrażania wiedzy i umiejętności w codziennej pracy będzie wykonanie analizy czynników motywujących członków zespołu i wygenerowanie pomysłów na pozafinansowe narzędzia motywacji.
RAMOWY PROGRAM
TYTUŁ | WERSJA | ZAGADNIENIA PROGRAMOWE |
---|---|---|
TWÓRCZY DIALOG: Motywowanie i rozwijanie pracowników | 8 godzin | Moduł 1. Co motywuje ludzi czyli potrzeby, wartości w pracy i w życiu, a co ich demotywuje? W tym: co motywuje członków mojego zespołu? Moduł 2. Techniki i narzędzia motywacji, czyli budowanie zaangażowania w praktyce dzięki komunikacji motywującej. Moduł 3. Dobry cel to podstawa czyli stawianie celów pracownikom w oparciu identyfikację ich talentów i potencjału. |
16 godzin | Moduł 4. Kryteria ocen pracowników i rola konsekwencji menadżerskiej w budowaniu efektywności oceniania. Moduł 5. Zarządzanie feedbackiem (rozmowa oceniająca, rozmowa rozwojowa, rozmowa korygująca i rozmowa doceniająca), czyli informacja zwrotna od świadomego skonstruowania wypowiedzi po dbałość po odbiór. Moduł 6. Inteligencja emocjonalna, czyli jak można ocenić aktualny poziom i rozwijać zdolność konstruktywnego przyjmowania feedbacku. Zadanie wdrożeniowe: rekomendowane rozwiązania dla najbliższych sesji udzielania feedbacku. | |
4 tygodnie po szkoleniu – follow up z naszym trenerem, czyli wzmocnienie efektów szkolenia poprzez podsumowanie wyników zadania wdrożeniowego. |
Korzyści udziału w szkoleniu
- Zwiększenie wiedzy o podstawach teorii motywacji i oceny pracowników.
- Doskonalenie umiejętności profesjonalnej oceny i motywacji pracowników (z uwzględnieniem metod pozafinansowych).
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego budowania i udzielania feedbacku oraz eliminowania barier w efektywnym odbiorze przez pracownika.
- Doskonalenie umiejętności angażowania pracowników do pracy nad osiąganiem wyznaczonych celów.
- Zdobycie świadomości czynników wpływających na kształtowanie konstruktywnych relacji z pracownikami i wśród pracowników.
- Zrozumienie wpływu atmosfery w zespole oraz poczucia bezpieczeństwa i otwartości pracowników na poziom motywacji pracowników.
Może Cię również zainteresować: