DEI – RÓŻNORODNOŚĆ, RÓWNOŚĆ, WŁĄCZENIE
Jak możemy pomóc?
Wykłady, webinary
Prowadzimy krótkie formy budujące świadomość różnorodności i minimalizujące uprzedzenia społeczne.
Warsztaty
Bazując na wyzwaniach i case’ach organizacji, prowadzimy dedykowane warsztaty łączące wiedzę z praktyką.
Audyty DEI
Weryfikujemy, na ile Twoja organizacja spełnia standardy DEI, jakie działania już realizuje, a które wymagają korekty.
Strategie DEI
Budujemy kompleksowe strategie DEI, uwzględniające faktyczne wyzwania pracowników i organizacji.
WDRAŻAJ WARTOŚCI DEI DO SWOJEJ ORGANIZACJI!
Wierzymy, że również w Twojej organizacji jest Czas na DEI!
Prowadzimy warsztaty, szkolenia, webinary, konferencje, budujemy strategie i wdrażamy rozwiązania DEI, które przekładają się na wzrost inkluzywności, integralności i innowacyjności organizacji.
Jesteśmy przekonani, że quick wins’y i proste rozwiązania działają najlepiej, by osiągnąć pozytywny wpływ DEI na organizację.
Audyty, dobrze zaprojektowanie dokumenty wewnętrzne organizacji, odpowiednie mierniki, które pokazują zmianę w liczbach oraz jasny plan działania – takie wsparcie otrzymasz od nas, jako lider_ka budująca strategię DEIB.
Znamy się na tym, co robimy! Stworzyliśmy pierwszy w Polsce trendbook „Diversity, equity, inclusion” oraz autorskiej metody DIALOGUE MODEL, która pomaga skutecznie tworzyć i wdrażać odpowiednią strategię DEI do organizacji biznesowych i publicznych.
Poznaj naszą ofertę i rozpocznijmy RAZEM działania na rzecz DEI już DZIŚ, by być gotowym JUTRO na sprostanie oczekiwaniom klientów, pracowników i otoczenia biznesowego.
NASI WYBRANI KLIENCI
STRATEGIA DEI - ZOBACZ, JAK PRACUJEMY
Strategia DEI (diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość, inkluzja) stanowi kluczowy element nowoczesnej strategii biznesowej, zgodny z globalnymi megatrendami. Koncentruje się na promowaniu różnorodności, zapewnianiu równości i wspieraniu integracji w miejscu pracy. Jej głównym celem jest stworzenie otwartego i sprzyjającego środowiska, w którym każda osoba czuje się doceniana i akceptowana.
KICK-OFF
KOMUNIKACJA
AUDYT DEI
CELE I PRIORYTETY
PLAN DZIAŁAŃ
ZATWIERDZENIE
KICK-OFF
[Warsztat 3h z managementem]
CEL: potwierdzenie celu i ram projektu. Omówienie szczegółowych wyzwań i zadań.
DIALOGUE MODEL™, dobre praktyki, cele zarządu, wartości DEI.
KOMUNIKACJA
[Box z narzędziami]
CEL: skomunikowanie projektu wewnątrz: co, dlaczego, jak?
Wybór ambasadorów. Rekomendujemy wybór minimum 2 kandydatów.
AUDYT DEI
[Praca własna, ankieta, wywiady, konsultacje]
CEL: jak zapewniamy równość i włączenie? Jakie mamy zasoby?
Określenie wskaźnika bazowego DISI SCORE®
CELE I PRIORYTETY
[Warsztaty 2 x 6h, konsultacje]
CEL: określenie celów, priorytetów i wskaźników.
Dwa cele główne: ilościowy i jakościowy.
PLAN DZIAŁAŃ
[Warsztaty lub sesja kreatywna, konsultacje]
CEL: przełożenie celów na działania operacyjne i komunikację.
Katalog działań z rekomendacjami by SENSE. Action plan.
ZATWIERDZENIE
[Warsztat 3h z managementem, dokument strategii]
CEL: prezentacja, dyskusja, korekta i ostateczne przyjęcie strategii do realizacji.
Deklaracja prezesa/zarządu.
ELEMENTY, KTÓRE UWZGLĘDNIAMY W STRATEGII DEI:
FACYLITACJA
Budujemy strategie wykorzystując metody facylitacji. Wierzymy, że zmiana jest możliwa przy zaangażowaniu ludzi od początku.
WDROŻENIE
Planujemy z wizją końca – cele i zadania wynikające ze strategii będą zaplanowane tak, by ich wdrożenie było osiągalne dla organizacji.
EFEKTYWNOŚĆ
DIALOGUE MODEL™ gwarantuje efektywność procesu. Rozwiązania wypracowane zgodnie z naszą metodą zyskają uznanie pracowników.
ZESPÓŁ EKSPERTÓW
Facylitator, strateg i konsultant DEI – to trzech ekspertów, którzy będą włączeni w budowę strategii na różnych etapach.
CIĄGŁE DOSKONALENIE
DIALOGUE MODEL™ promuje ciągłe doskonalenie. Krok po kroku Twoja organizacja będzie wdrażać wartości DEI.
WYKŁADY, WEBINARY
TEMATY SPOTKAŃ
Wprowadzenie do tematu diversity
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Mateusz Jabłonowski
PROGRAM:
- Różnorodność – fakt czy trend?
- Inkluzywność dla opornych – presja społeczna i prawna.
- Baby steps – jak małymi krokami budować inkluzywną organziację?
- Savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami.
- Jak robią to inni? Dobre przykłady z życia wzięte.
- Antytrendy – jak nie robić „diversity”.
- Szacunek – wartość, która pomaga żyć w różnorodnym świecie.
- Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.
Tolerancja dla nieprzekonanych
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Katarzyna Rząsa-Frońska
PROGRAM:
- O co ten cały hałas z tolerancją?
- Opór przed nowym – to normalka. Wprowadzenie do psychologii zmiany.
- Najczęstsze mity dotyczące różnych grup mniejszościowych.
- Nie ze wszystkim się muszę zgadzać.
- Jak się nie zagryźć podczas rozmów o różnorodoności.
Współpraca w zespole wielopokoleniowym
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Marta Sosińska
PROGRAM:
- Jakie wyzwania stają dziś przed HR i menadżerami_kami w zarządzaniu potencjałem wielopokoleniowym i jak sobie z nimi radzić? – case’y z organizacji.
- Kim jest lider_ka nowej generacji i jaką pełni rolę w zarządzaniu potencjałem swojego zespołu?
- Jak rozpoznać i korzystać z mocnych stron różnorodności pokoleniowej?
- Jak poradzić sobie z nieporozumieniami we współpracy międzypokoleniowej?
- Jaki jest wpływ naszych przekonań na współpracę w różnorodnych zespołach?
- Jak dbać o siebie w roli liderskiej by odpowiadać na różne oczekiwania i potrzeby rozpoznane u przedstawicieli różnych pokoleń?
Wielokulturowość
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Katarzyna Romanowicz
PROGRAM:
- Czym się różnimy? Kluczowe cechy kultury Polek i Polaków …
- Główne obszary wyzwań: podejście do feedbacku, przestrzeganie zasad i decyzji, zarządzanie czasem, asertywność i proaktywność, small talk (z wskazówkami, jak unikać podstawowych wyzwań).
- Fałszywi przyjaciele – jak pewne słowa lub frazy mogą być rozumiane, gdy są wypowiadane przez Polki i Polaków?
- Jak to wszystko zrozumieć – elementy skutecznego podejścia w międzynarodowej współpracy międzykulturowej.
Język inkluzywny
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Monika Jankowska-Rangelov
PROGRAM:
- Język włączający jako narzędzie świadomej komunikacji.
- Podświadome uprzedzenia między słowami.
- Higiena języka i uważność w przekazie.
- Język jako transporter kultury osobistej.
- Jak Cię słyszą… Tak Cię piszą… i traktują!
- Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.
Język prosty w komunikacji
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: dr Natalia Marciniak-Madejska
PROGRAM:
- Co to jest język prosty i dlaczego jest ważny?
- Korzyści z używania języka prostego w komunikacji HR.
- Zasady języka prostego
- Badanie stopnia przystępności tekstów: na przykładzie komunikacji HR w procesach rekrutacyjnych.
- Ćwiczenie: Przekształcanie skomplikowanych tekstów na prosty język.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w upraszczaniu komunikacji.
Neuroróżnorodność
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Karolina Janowska
PROGRAM:
- Co to jest neuroróżnorodność?
- Jak rozpoznać osoby neuroatypowe i wspierać je
w zwiększaniu swojej efektywności? - Jak projektować przestrzeń biurową, by była komfortowa lub neutralna dla osób neuroatypowych?
- Jak przeprowadzać spotkania, by były bardziej inkluzywne?
- Wskazówki dotyczące zarządzania projektami – jasne komunikaty, strukturyzacja zadań.
- Rola mentora_ki – jak wspierać neuroatypowych pracowników.
Wykład inspiracyjny Dziewczyny z fioletową nogą
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: dr Anna Klecha
PROGRAM:
- Znaczenie zmian w życiu osobistym i zawodowym.
- Wprowadzenie tematu: przemiana przeciwności w szansę.
- Jak dać początek akceptowania zmian.
- Jak wytrwałość i adaptacyjność pomogły w nawigowaniu nowej rzeczywistości. Podzielenie się konkretnymi strategiami stosowanymi do przezwyciężania przeszkód i utrzymania motywacji.
- Jak stawianie czoła fizycznym wyzwaniom wyzwoliło kreatywność i innowacyjność w codziennym życiu.
- Sieć kontaktów i przyjaciół jako solidne źródło wsparcia.
- Sesja pytań i odpowiedzi. Wezwanie do działania.
IDEA: inclusion, diversity, equity, accesibility
CZAS TRWANIA: 2 godz.
PROWADZĄCA: Agata Spała-Zakrzewska
PROGRAM:
- Różne wyzwania, te same potrzeby.
- Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Niepełnosprawność – społeczny model, jak go rozumieć?
- IDEA: jak i jakie działania na rzecz włączenia osób z niepełnosprawnością podejmować, by nie być posądzonym o washing.
- Inkluzywne biuro – jak uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami w projektowaniu przestrzeni.
- Sesja z ekspertką – pytania i odpowiedzi.
WARSZTATY I SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE TEMATY SZKOLEŃ
- Budowanie inclusive mindset. Jak rozpoznawać i eliminować uprzedzenia w organizacji?
- Od D&I do DEIB. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.
- Język inkluzywny, czyli jak mówić żeby nie wykluczać.
- Język prosty w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Neuroróżnorodność w miejscu pracy.
- Inclusive leadership.
- Inkluzywna rekrutacja i proces on-boardingu pracownika_czki.
- Zarządzanie zespołami wielopokoleniowymi.
- Mobbing w organizacji na tle nierówności.
- Sygnaliści_stki na start – co powinna uwzględniać dobra procedura zgłaszania nieprawidłowości.
- Dyrektywa o jawności wynagrodzeń a minimalizowanie luki płacowej.
- Zatrudnienie i przystosowanie miejsca pracy do potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami.
- Komunikacja międzykulturowa w organizacji.
- Dostępność cyfrowa dla nieprogramistów.
AUDYTY DEI
ZAKRESY WSPARCIA
Analiza procesów HR
Rekrutacji, selekcji, awansów, szkoleń, wynagrodzeń – pod kątem równości i różnorodności.
Badanie dokumentów
- Strategia biznesowa.
- Polityka personalna.
- Standardy i procedury wewnętrzne.
Badania ilościowe wśród pracowników
Określenie bazowego wskaźnika DISI-SCORE® (Diversity Inclusion Satisfaction Index)
- Wskaźnik NPS „Czy poleciłbyś pracę swoim bliskim w firmie XYZ”?
- Wskaźnik retencji – analiza odsetka zwolnień pracowniczych.
- Wskaźnik luki płacowej – analiza dysproporcji w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn.
- Wskaźnik wiedzy – analiza wiedzy pracowników o DEI i działaniach pracodawcy na rzecz DEI.
Wywiady i konsultacje
- Konsultacje z koordynatorem projektu po stornie organizacji.
- Wywiady z ambasadorami_kami zmian i osobami wskazanymi: minimum 10.
Raport z audytu
Raport będzie zawierał:
- wprowadzenie do tematu z uzasadnieniem zajęcia się tematem,
- informacje o dotychczasowych działaniach BNP Paribas na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami,
- przegląd aktualnych praktyk na rynku,
- wyniki i wnioski z audytów osobno dla oddziałów, bankowości internetowej i bankowości mobilnej,
- rekomendacje zmian z wyróżnieniem quick winów
i long termów, - całościowe podsumowanie.
Wersja raportu: elektroniczna opracowana graficznie na layoucie przekazanym lub zatwierdzonym przez klienta.
Organizacja spotkania z klientem: prezentacja raportu
z głównymi wnioskami i rekomendacjami. Dyskusja.
WDROŻENIA I MONITORING
Przykładowe działania SENSE na rzecz DEI u naszych klientów.
- Organizacja szkoleń dotyczących wielopokoleniowości, wrażliwości kulturowej, eliminacji uprzedzeń, języka inkluzywnego.
- Dystrybucja folderów/broszur edukacyjnych.
- Cykl wewnętrznych webinarów.
- Organizacja warsztatów i spotkań. tematycznych dla pracowników.
- Wykłady inspiracyjne.
- Polityka różnorodności.
- Zapewnienie równego traktowania i niedyskryminacji.
- Komisja DEI, zgłaszanie nieprawidłowości i wniosków.
- Plany rozwoju kariery dla pracowników_czek z różnych grup, obejmujących zarówno szkolenia techniczne, jak i rozwój umiejętności miękkich.
- Implementacja programów mentoringowych, w których doświadczeni liderzy organizacji wspierają rozwój zawodowy pracowników_czek z różnych grup.
- Zapewnienie dostępu do wsparcia psychologicznego i doradztwa dla pracowników.
- Organizacja regularnych wydarzeń integracyjnych, takich jak spotkania kulturowe, festiwale kulinarne Wprowadzenie programów nagród i wyróżnień dla osób i zespołów, które wykazują zaangażowanie w promowanie różnorodności i inkluzywności.
- Rozwój programu Ambasadorów DEI, którzy będą aktywnie angażować się w promowanie inkluzji w całej organizacji.
REFERENCJE
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW
Referencje dotyczą realizacji zamówienia dla KPRM, które dotyczyło:
- Opracowania koncepcji merytorycznej i zarządzenia projektem, którego celem było podniesienie dostępności 200 placówek.
- Rekrutacji placówek, uwzględniając kryteria terytorialne (cała Polska, małe i duże miasta).
- Rozpoczęcie projektu kick-offem, którego celem było poinformowanie 200 placówek o rozpoczęciu działań, kontekście i zbudowanie pozytywnego wibe pod projekt.
- Opracowanie rozwiązań „quick wins” i „long term”.
- Realizacja audytów, opracowanie raportów jednostkowych i raportu podsumowującego.
- Opracowanie broszur informacyjnych i standardów obsługi klienta.
- Doradztwo i szkolenia dla placówek – zaangażowanie 35 ekspertów SENSE.
CONCORDIA DESIGN
Referencje dotyczą realizacji projektu „Dostępny Design” we współpracy z Concordią Design, na rzecz podmiotów biznesowych, w tym dużych organizacji z różnych sektorów.
W ramach 3-letniego projektu w 2 edycjach zrealizowano następujące działania:
- Opracowania koncepcji merytorycznej i materiałów szkoleniowych.
- 1929 godzin szkoleń stacjonarnie i online z wykorzystaniem nowoczesnych metod aktywizacyjnych.
- 2964 godzin doradztwa online i stacjonarnie, w tym związanych z audytem obsługi klienta w placówce i online, dostępności cyfrowej digitalu, rekomendacji i wsparcia działów technicznych w doskonaleniu serwisów internetowych i aplikacji mobilnych pod kątem dostępności.
- Zaangażowanie 26 ekspertów SENSE.
NASI EKSPERCI
Ekspertka projektowania uniwersalnego z ponad 20-letnim doświadczeniem w tym obszarze. Trenerka i doradczyni dla biznesu i instytucji publicznych z zakresu dostępności.Badaczka i kreatorka rozwiązań na rzecz inkluzji społecznej osób z różnymi szczególnymi potrzebami, w tym neuroatypowych. Prelegentka konferencji, autorka publikacji.
Na koncie 20 lat działań na rzecz zwiększania dostępności, innowacyjne projekty z zakresu włączenia osób z niepełnosprawnościami i niemal 1000 godzin szkoleń.
Z sukcesem przygotowuje przedsiębiorców i instytucje publiczne do wdrażania dostępnych rozwiązań. Kształci koordynatorów ds. dostępności. Realizuje audyty dostępności i opracowuje raporty dotyczące rozszerzenia grup odbiorców produktów i usług o osoby o szczególnych potrzebach.
Na co dzień zarządza kluczowymi projektami SENSE consulting jako Dyrektorka Centrum Dostępności i Działu Projektów Rozwojowych.
Buduje pomosty między strategią HR a strategią firmy.
Od kilkunastu lat współpracuje z największymi pracodawcami w Wielkopolsce – Volkswagen Poznań i IKEA, Concordia Design. Ekspertka i trenerka projektu Dostępny Design, prelegentka, twórczyni raportów i licznych publikacji, m.in. o trendach i zmianach w organizacjach oraz efektywnym uczeniu.
Ekspertka ds. innowacji w Centrum Inkubowania Innowacji Społecznych POPOJUTRZE prowadzonym przez SENSE consulting.
Certyfikowany nauczyciel metody rozwojowej VEDIC ART 1 i 2 stopnia dla biznesu. Rozwija firmy poprzez rezyliencję – umiejętność radzenia sobie z trudnościami i bycie otwartym na nowe możliwości oraz poprzez sztukę i arteterapię.
Wykładowca Executive MBA i twórca studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci. Autorka książki „ByćSobą. Żyć tak, by niczego nie żałować” oraz pierwszego w Europie warsztatu z wystąpień i skutecznej komunikacji na dachu stadionu.
Wspiera zarządy i kadrę zarządzającą w rozwoju indywidualnym oraz firmy. Pomaga ludziom w odkrywaniu sensu istnienia, by poszerzać ich obraz tego kim są i kim mogą stać się dla świata.
Wdraża autorskie programy mentoringowe, inspiracyjne i z autoprezentacji pracując m.in. w nurcie: Resilience, Positive Intelligence, Mindfullnes, Artetherapy, Vedic Art.
Prowadzi szkolenia z obszaru dostępności, projektowania uniwersalnego, niepełnosprawności i neuroodmienności.
Jest kierownikiem zespołu audytowego w projekcie „Dostępność + dla zdrowia”. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził ponad 2500 godzin szkoleń i ponad 300 audytów dostępności.
Współpracuje z pracodawcami w adaptacji i przystosowywania miejsc pracy, zarządzania różnorodnością. Wspiera firmy i instytucje w zakresie przygotowania i przeprowadzenia audytów miejsc pracy i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
Autor publikacji „Komunikacja bez barier”, „Dostępność szansą dla biznesu”. Współautor standardów dostępności dla Szpitali oraz placówek POZ, opracowanych w ramach projektu Dostępność Plus dla zdrowia
Prowadził szkolenia i doradztwo dla takich firm jak: Unilever, Ikea BSC, Job Impulse, PwC, EY, UPS, Siemens, Microsoft, Metro Properties, CenterMed, Pratt & Whitney.
Jest osobą neuronietypową.
Założycielka Centrum Wspierania Relacji, fundatorka i prezeska Fundacji Relacyjni, które łączy wiedzę z praktyką, diagnozuje i wspiera osoby neuroatypowe. Prowadzi szkolenia, warsztaty, prelekcje, seminaria, a także konsultacje indywidualne, terapie indywidualna oraz grupy wsparcia.
Jest redaktorką naczelną czasopismą „Człowiek i Relacje”. Członkini IARPP (International Association for Relational Psychoanalysis and Psychotherapy) i APCA (Autism Professional Coaching Association).
Realizuje projekty badawczo-aplikacyjne. Członkini zespołu badawczego „Projektowanie przestrzeni publicznej dla osób neuroatypowych”.
Wszystkie swoje działania prowadzi na rzecz wspierania wystarczająco dobrych międzyludzkich relacji.
Jest osobą neuronietypową.
Od ponad 12 lat związany zawodowo z digitalem i projektowaniem w duchu digital first. Na co dzień zarządza Sigmeo, współpracując z markami i agencjami reklamowymi w zakresie budowania rozwiązań ICT, planowania, analizy i optymalizacji wielokanałowych kampanii digitalowych oraz w obszarze szeroko pojętego designu oraz UX.
Wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce dostępności cyfrowej. Doradza oraz przeprowadza audyty w zakresie spełniania wytycznych WCAG 2.1. Tworzy oraz dostosowuje strony internetowe i aplikacje mobilne do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami.
Jest doradcą i konsultantem między innymi dla takich organizacji jak: EduApps, Starter24, SENSE Consulting, Concordia Design stale współpracujący z osobami technicznymi w tych organizacjach odpowiedzialnymi za administrowanie i budowanie serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
Zawsze stawia pracowników w centrum uwagi. Wierzy, że dobrze zaplanowane działania angażujące mają realny wpływ na biznes. Posiada wysokie umiejętności w zakresie słuchania pracowników i analityki danych.
Pasjonatka Diversity Equity Inclusion. Działaczka na rzecz Neuroróżnorodności, w szczególności dostosowania kultury biznesu do potrzeb osób neuroatypowych.
Jest absolwentką studiów podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy – inkluzywna rekrutacja i zarządzanie” Uniwersytetu SWPS.
Posiada bogate doświadczenie w budowaniu kultury inkluzywnej w biznesie (Philip Morris International, Castorama).
Od 15 lat związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach na stanowiskach HR Biznes Partnera, czy specjalisty w obszarze HR.
Miłośniczka wykorzystywania nowych technologii w rozwoju pracowników w tym projektowania gier szkoleniowych.
Pasjonatka procesów Assessment i Development Center z wykorzystaniem najnowszych technik badających talenty pracowników.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i kompleksowym doradztwa w zakresie HRM oraz rozwoju umiejętności menedżerskich.
Coach biznesowy oraz doradca zawodowy.
STREFA WIEDZY O DEI
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
DEI - co to jest?
DEI to skrót od "Diversity, Equity, and Inclusion" (różnorodność, równość i włączenie). Jest to koncepcja oraz zestaw działań mających na celu promowanie i wspieranie różnorodności, równości i włączenia w różnych organizacjach, instytucjach i społecznościach.
Różnorodność (diversity) odnosi się do uznania i docenienia różnic między ludźmi, takich jak pochodzenie etniczne, płeć, wiek, orientacja seksualna, niepełnosprawność, religia, status społeczno-ekonomiczny i inne aspekty tożsamości.
Równość (equity) oznacza tworzenie sprawiedliwych i równych szans dla wszystkich, eliminując bariery, uprzedzenia i niesprawiedliwości, które mogą wpływać na dostęp i możliwości jednostek.
Włączenie (inclusion) polega na aktywnym angażowaniu i tworzeniu przestrzeni, w której każdy czuje się mile widziany, szanowany i w pełni uczestniczy w życiu organizacji czy społeczności.
Działania DEI są szczególnie ważne w miejscach pracy, edukacji, polityce i wielu innych dziedzinach życia społecznego, ponieważ mają na celu poprawę reprezentacji, sprawiedliwości i tworzenie bardziej inkluzywnych środowisk.
Dlaczego działania na rzecz DEI są tak istotne?
RÓŻNORODNOŚĆ jest faktem. RÓWNOŚĆ jest wyborem. INKLUZYWNOŚĆ jest działaniem. PRZYNALEŻNOŚĆ jest rezultatem.
Liderzy biznesu analizują i podejmują działania na rzecz równości i włączenia, przede wszystkim poprzez budowanie wiedzy i uwrażliwianie, a także projektowanie uniwersalne i dostępność.
Powodem budowania rozwiązań uwzględniających szersze spektrum potrzeb pracowników i klientów jest :
- Presja prawna – transpozycja dyrektywy EAA (European Accessibility Act) do przepisów prawa polskiego nakłada obowiązek na biznes projektowania dostępnych produktów i usług.
- Presja pracownicza – już niemal 30% konsumentów reprezentuje pokolenie Z (ur. 1997-2012), które wybierają pracodawców uwzględniając wartości: różnorodność, inkluzywność, niedyskryminacja (za: McKinsey & Company).
- Presja konsumencka – 57% klientów zmieniłoby firmę po jednym złym doświadczeniu, co wskazuje na rosnące oczekiwania klientów dotyczące szanowania różnorodności i dostępności usług (za: Zendesk).
Dlatego celem naszych działań jest:
- Promocja różnorodności i inkluzywności.
- Przełamanie negatywnych uprzedzeń i stereotypów na temat różnorodnych grup.
- Wsparcie w realizacji wymogów wynikających z Dyrektywy EAA.
- Weryfikacja poziomu inkluzwyności, w tym dostępności organizacji i procedur.
Czym jest polityka równości i włączenia?
Polityka równości i włączenia (ang. Equality and Inclusion Policy) to strategia stosowana przez organizacje, instytucje i przedsiębiorstwa w celu promowania równego traktowania wszystkich pracowników, uczniów czy członków społeczeństwa, niezależnie od ich cech indywidualnych, takich jak rasa, płeć, orientacja seksualna, wiek, niepełnosprawność, religia czy pochodzenie etniczne.
Zakres dokumentu:
1.Cel i zakres polityki.
2.Definicje podstawowych pojęć.
3.Podstawowe cele i wartości organizacji związane z równością i włączeniem.
4.Kluczowe obszary i zobowiązania organizacji.
5.Zobowiązania/odpowiedzialność poszczególnych osób (w tym monitorowanie i raportowanie).
6.Zgłaszanie pytań i nieprawidłowości.
7.Powiązanie z innymi dokumentami.
Co to jest DIALOGUE MODEL™ by SENSE?
DIALOGUE MODEL™ to metoda budowania rozwiązań na rzecz DEI w organizacjach:
- w oparciu o audyty,
- mające umocowanie w wewnętrznych dokumentach organizacji,
- bazujące na zobowiązaniu zarządu i pracowników do działań na rzecz równości i włączenia,
- opomiarowane – możliwe do monitorowania i pokazujące zwrot inwestycji na rzecz osiągania celów organizacji.
ZOSTAW NAM WIADOMOŚĆ WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ KONTAKTOWY
Julia Ratajewska
Starsza specjalistka ds. Relacji z klientem biznesowym i partnerami
Marta Stężycka
Kierownik zespołu sprzedaży