DEI – RÓŻNORODNOŚĆ, RÓWNOŚĆ, WŁĄCZENIE

Jak możemy pomóc?

Wykłady, webinary

Prowadzimy krótkie formy budujące świadomość różnorodności i minimalizujące uprzedzenia społeczne.

Czytaj więcej...

Warsztaty

Bazując na wyzwaniach i case’ach organizacji, prowadzimy dedykowane warsztaty łączące wiedzę z praktyką.

Czytaj więcej...

Audyty DEI

Weryfikujemy, na ile Twoja organizacja spełnia standardy DEI, jakie działania już realizuje, a które wymagają korekty.

Czytaj więcej...

Strategie DEI

Budujemy kompleksowe strategie DEI, uwzględniające faktyczne wyzwania pracowników i organizacji.

Czytaj więcej...

Wdrożenie i monitoring

Wdrażamy rozwiązania, które służą celom DEI.

Czytaj więcej...

WDRAŻAJ WARTOŚCI DEI DO SWOJEJ ORGANIZACJI!

Wierzymy, że również w Twojej organizacji jest Czas na DEI! 

Prowadzimy warsztaty, szkolenia, webinary, konferencje, budujemy strategie i wdrażamy rozwiązania DEI, które przekładają się na wzrost inkluzywności, integralności i innowacyjności organizacji. 

Jesteśmy przekonani, że quick wins’y i proste rozwiązania działają najlepiej, by osiągnąć pozytywny wpływ DEI na organizację.

Audyty, dobrze zaprojektowanie dokumenty wewnętrzne organizacji, odpowiednie mierniki, które pokazują zmianę w liczbach oraz jasny plan działania – takie wsparcie otrzymasz od nas, jako lider_ka budująca strategię DEIB.

Znamy się na tym, co robimy! Stworzyliśmy pierwszy w Polsce trendbook „Diversity, equity, inclusion” oraz autorskiej metody DIALOGUE MODEL, która pomaga skutecznie tworzyć i wdrażać odpowiednią strategię DEI do organizacji biznesowych i publicznych.

Poznaj naszą ofertę i rozpocznijmy RAZEM działania na rzecz DEI już DZIŚ, by być gotowym JUTRO na sprostanie oczekiwaniom klientów, pracowników i otoczenia biznesowego.

NASI WYBRANI KLIENCI

magna_Logo_kwadrat
logo firmy herbapol
faerch logo

STRATEGIA DEI - ZOBACZ, JAK PRACUJEMY

Strategia DEI (diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość, inkluzja) stanowi kluczowy element nowoczesnej strategii biznesowej, zgodny z globalnymi megatrendami. Koncentruje się na promowaniu różnorodności, zapewnianiu równości i wspieraniu integracji w miejscu pracy. Jej głównym celem jest stworzenie otwartego i sprzyjającego środowiska, w którym każda osoba czuje się doceniana i akceptowana.

ELEMENTY, KTÓRE UWZGLĘDNIAMY W STRATEGII DEI:

FACYLITACJA

Budujemy strategie wykorzystując metody facylitacji. Wierzymy, że zmiana jest możliwa przy zaangażowaniu ludzi od początku.

WDROŻENIE

Planujemy z wizją końca – cele i zadania wynikające ze strategii będą zaplanowane tak, by ich wdrożenie było osiągalne dla organizacji.

EFEKTYWNOŚĆ

DIALOGUE MODEL™ gwarantuje efektywność procesu. Rozwiązania wypracowane zgodnie z naszą metodą zyskają uznanie pracowników.

ZESPÓŁ EKSPERTÓW

Facylitator, strateg i konsultant DEI – to trzech ekspertów, którzy będą włączeni w budowę strategii na różnych etapach.

CIĄGŁE DOSKONALENIE

DIALOGUE MODEL™ promuje ciągłe doskonalenie. Krok po kroku Twoja organizacja będzie wdrażać wartości DEI.

WYKŁADY, WEBINARY

ludzie stający na literkach napisu "DIVERSITY"

TEMATY SPOTKAŃ

Mateusz_Jabłonowski_ekspert_DEICZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Mateusz Jabłonowski

PROGRAM:

  • Różnorodność – fakt czy trend?
  • Inkluzywność dla opornych – presja społeczna i prawna.
  • Baby steps – jak małymi krokami budować inkluzywną organziację?
  • Savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jak robią to inni? Dobre przykłady z życia wzięte.
  • Antytrendy – jak nie robić „diversity”.
  • Szacunek – wartość, która pomaga żyć w różnorodnym świecie.
  • Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.

zdjęcie kobiety Katarzyna Rząsa, trenerka SENSECZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Katarzyna Rząsa-Frońska

PROGRAM:

  • O co ten cały hałas z tolerancją?
  • Opór przed nowym – to normalka. Wprowadzenie do psychologii zmiany.
  • Najczęstsze mity dotyczące różnych grup mniejszościowych.
  • Nie ze wszystkim się muszę zgadzać.
  • Jak się nie zagryźć podczas rozmów o różnorodoności.

Marta Sosińska_trenerka_SENSECZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Marta Sosińska

PROGRAM:

  • Jakie wyzwania stają dziś przed HR i menadżerami_kami w zarządzaniu potencjałem wielopokoleniowym i jak sobie z nimi radzić? – case’y z organizacji.
  • Kim jest lider_ka nowej generacji i jaką pełni rolę w zarządzaniu potencjałem swojego zespołu?
  • Jak rozpoznać i korzystać z mocnych stron różnorodności pokoleniowej?
  • Jak poradzić sobie z nieporozumieniami we współpracy międzypokoleniowej?
  • Jaki jest wpływ naszych przekonań na współpracę w różnorodnych zespołach?
  • Jak dbać o siebie w roli liderskiej by odpowiadać na różne oczekiwania i potrzeby rozpoznane u przedstawicieli różnych pokoleń?

Katarzyna_Romanowicz_ekspertka_DEICZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Katarzyna Romanowicz

PROGRAM:

  • Czym się różnimy? Kluczowe cechy kultury Polek i Polaków …
  • Główne obszary wyzwań: podejście do feedbacku, przestrzeganie zasad i decyzji, zarządzanie czasem, asertywność i proaktywność, small talk (z wskazówkami, jak unikać podstawowych wyzwań).
  • Fałszywi przyjaciele – jak pewne słowa lub frazy mogą być rozumiane, gdy są wypowiadane przez Polki i Polaków?
  • Jak to wszystko zrozumieć – elementy skutecznego podejścia w międzynarodowej współpracy międzykulturowej.

CZAS TRWANIA: 2 godz. Monika Jankowska-Rangelov_trenerka_SENSE

PROWADZĄCA: Monika Jankowska-Rangelov

PROGRAM:

  • Język włączający jako narzędzie świadomej komunikacji.
  • Podświadome uprzedzenia między słowami.
  • Higiena języka i uważność w przekazie.
  • Język jako transporter kultury osobistej.
  • Jak Cię słyszą… Tak Cię piszą… i traktują!
  • Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.

CZAS TRWANIA: 2 godz.dr Natalia Marciniak-Madejska ekspertka ESG

PROWADZĄCA: dr Natalia Marciniak-Madejska

PROGRAM:

  • Co to jest język prosty i dlaczego jest ważny?
  • Korzyści z używania języka prostego w komunikacji HR.
  • Zasady języka prostego
  • Badanie stopnia przystępności tekstów: na przykładzie komunikacji HR w procesach rekrutacyjnych.
  • Ćwiczenie: Przekształcanie skomplikowanych tekstów na prosty język.
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w upraszczaniu komunikacji.

CZAS TRWANIA: 2 godz. Karolina Janowska_ekspertka_DEI

PROWADZĄCA: Karolina Janowska

PROGRAM:

  • Co to jest neuroróżnorodność?
  • Jak rozpoznać osoby neuroatypowe i wspierać je
    w zwiększaniu swojej efektywności?
  • Jak projektować przestrzeń biurową, by była komfortowa lub neutralna dla osób neuroatypowych?
  • Jak przeprowadzać spotkania, by były bardziej inkluzywne?
  • Wskazówki dotyczące zarządzania projektami – jasne komunikaty, strukturyzacja zadań.
  • Rola mentora_ki – jak wspierać neuroatypowych pracowników.

CZAS TRWANIA: 2 godz.zdjęcie kobiety Anna Klecha

PROWADZĄCA: dr Anna Klecha

PROGRAM:

  • Znaczenie zmian w życiu osobistym i zawodowym.
  • Wprowadzenie tematu: przemiana przeciwności w szansę.
  • Jak dać początek akceptowania zmian.
  • Jak wytrwałość i adaptacyjność pomogły w nawigowaniu nowej rzeczywistości. Podzielenie się konkretnymi strategiami stosowanymi do przezwyciężania przeszkód i utrzymania motywacji.
  • Jak stawianie czoła fizycznym wyzwaniom wyzwoliło kreatywność i innowacyjność w codziennym życiu.
  • Sieć kontaktów i przyjaciół jako solidne źródło wsparcia.
  • Sesja pytań i odpowiedzi. Wezwanie do działania.

CZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Agata Spała-Zakrzewska

PROGRAM:

  • Różne wyzwania, te same potrzeby.
  • Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
  • Niepełnosprawność – społeczny model, jak go rozumieć?
  • IDEA: jak i jakie działania na rzecz włączenia osób z niepełnosprawnością podejmować, by nie być posądzonym o washing.
  • Inkluzywne biuro – jak uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami w projektowaniu przestrzeni.
  • Sesja z ekspertką – pytania i odpowiedzi.

WARSZTATY I SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

Ludzie przy stole omawiają strategię rozwoju firmy z wielkopolski 1.2 Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw i konsorcjów

NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE TEMATY SZKOLEŃ

  • Budowanie inclusive mindset. Jak rozpoznawać i eliminować uprzedzenia w organizacji?
  • Od D&I do DEIB. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.
  • Język inkluzywny, czyli jak mówić żeby nie wykluczać.
  • Język prosty w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Neuroróżnorodność w miejscu pracy.
  • Inclusive leadership.
  • Inkluzywna rekrutacja i proces on-boardingu pracownika_czki.
  • Zarządzanie zespołami wielopokoleniowymi.
  • Mobbing w organizacji na tle nierówności.
  • Sygnaliści_stki na start – co powinna uwzględniać dobra procedura zgłaszania nieprawidłowości.
  • Dyrektywa o jawności wynagrodzeń a minimalizowanie luki płacowej.
  • Zatrudnienie i przystosowanie miejsca pracy do potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami.
  • Komunikacja międzykulturowa w organizacji.
  • Dostępność cyfrowa dla nieprogramistów.

AUDYTY DEI

ZAKRESY WSPARCIA

Rekrutacji, selekcji, awansów, szkoleń, wynagrodzeń – pod kątem równości i różnorodności.

  • Strategia biznesowa.
  • Polityka personalna.
  • Standardy i procedury wewnętrzne.

Określenie bazowego wskaźnika DISI-SCORE® (Diversity Inclusion Satisfaction Index)

  • Wskaźnik NPS „Czy poleciłbyś pracę swoim bliskim w firmie XYZ”?
  • Wskaźnik retencji – analiza odsetka zwolnień pracowniczych.
  • Wskaźnik luki płacowej – analiza dysproporcji w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn.
  • Wskaźnik wiedzy –  analiza wiedzy pracowników o DEI i działaniach pracodawcy na rzecz DEI. 
  • Konsultacje z koordynatorem projektu po stornie organizacji.
  • Wywiady z ambasadorami_kami zmian i osobami wskazanymi: minimum 10.

Raport będzie zawierał:

  • wprowadzenie do tematu z uzasadnieniem zajęcia się tematem,
  • informacje o dotychczasowych działaniach BNP Paribas na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami,
  • przegląd aktualnych praktyk na rynku,
  • wyniki i wnioski z audytów osobno dla oddziałów, bankowości internetowej i bankowości mobilnej,
  • rekomendacje zmian z wyróżnieniem quick winów
    i long termów,
  • całościowe podsumowanie.

Wersja raportu: elektroniczna opracowana graficznie na layoucie przekazanym lub zatwierdzonym przez klienta.

Organizacja spotkania z klientem: prezentacja raportu
z głównymi wnioskami i rekomendacjami. Dyskusja.

strzałka w lewo

WDROŻENIA I MONITORING

Przykładowe działania SENSE na rzecz DEI u naszych klientów.

REFERENCJE

Referencje KPRM

KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW

Referencje dotyczą realizacji zamówienia dla KPRM, które dotyczyło:

  • Opracowania koncepcji merytorycznej i zarządzenia projektem, którego celem było podniesienie dostępności 200 placówek.
  • Rekrutacji placówek, uwzględniając kryteria terytorialne (cała Polska, małe i duże miasta).
  • Rozpoczęcie projektu kick-offem, którego celem było poinformowanie 200 placówek o rozpoczęciu działań, kontekście i zbudowanie pozytywnego wibe pod projekt.
  • Opracowanie rozwiązań „quick wins” i „long term”.
  • Realizacja audytów, opracowanie raportów jednostkowych i raportu podsumowującego.
  • Opracowanie broszur informacyjnych i standardów obsługi klienta.
  • Doradztwo i szkolenia dla placówek – zaangażowanie 35 ekspertów SENSE.

CONCORDIA DESIGN

Referencje dotyczą realizacji projektu „Dostępny Design” we współpracy z Concordią Design, na rzecz podmiotów biznesowych, w tym dużych organizacji z różnych sektorów.

W ramach 3-letniego projektu w 2 edycjach zrealizowano następujące działania:

  • Opracowania koncepcji merytorycznej i materiałów szkoleniowych.
  • 1929 godzin szkoleń stacjonarnie i online z wykorzystaniem nowoczesnych metod aktywizacyjnych.
  • 2964 godzin doradztwa online i stacjonarnie, w tym związanych z audytem obsługi klienta w placówce i online, dostępności cyfrowej digitalu, rekomendacji i wsparcia działów technicznych w doskonaleniu serwisów internetowych i aplikacji mobilnych pod kątem dostępności.
  • Zaangażowanie 26 ekspertów SENSE.

NASI EKSPERCI

dr Natalia Marciniak-Madejska ekspertka ESG

Ekspertka projektowania uniwersalnego z ponad 20-letnim doświadczeniem w tym obszarze. Trenerka i doradczyni dla biznesu i instytucji publicznych z zakresu dostępności.Badaczka i kreatorka rozwiązań na rzecz inkluzji społecznej osób z różnymi szczególnymi potrzebami, w tym neuroatypowych.  Prelegentka konferencji, autorka publikacji.

Na koncie 20 lat działań na rzecz zwiększania dostępności, innowacyjne projekty z zakresu włączenia osób z niepełnosprawnościami i niemal 1000 godzin szkoleń.

Z sukcesem przygotowuje przedsiębiorców i instytucje publiczne do wdrażania dostępnych rozwiązań. Kształci koordynatorów ds. dostępności. Realizuje audyty dostępności i opracowuje raporty dotyczące rozszerzenia grup odbiorców produktów i usług o osoby o szczególnych potrzebach.

Na co dzień zarządza kluczowymi projektami SENSE consulting jako Dyrektorka Centrum Dostępności i Działu Projektów Rozwojowych.

Założycielka Centrum Wspierania Relacji, fundatorka i prezeska Fundacji Relacyjni, które łączy wiedzę z praktyką, diagnozuje i wspiera osoby neuroatypowe. Prowadzi szkolenia, warsztaty, prelekcje, seminaria, a także konsultacje indywidualne, terapie indywidualna oraz grupy wsparcia.

Jest redaktorką naczelną czasopismą „Człowiek i Relacje”. Członkini IARPP (International Association for Relational Psychoanalysis and Psychotherapy) i APCA (Autism Professional Coaching Association).

Realizuje projekty badawczo-aplikacyjne. Członkini zespołu badawczego „Projektowanie przestrzeni publicznej dla osób neuroatypowych”.

Wszystkie swoje działania prowadzi na rzecz wspierania wystarczająco dobrych międzyludzkich relacji.

Jest osobą neuronietypową.

Joanna Janowicz trenerka SENSE

Certyfikowany nauczyciel metody rozwojowej  VEDIC ART 1 i 2 stopnia dla biznesu. Rozwija firmy poprzez rezyliencję – umiejętność radzenia sobie z trudnościami i bycie otwartym na nowe możliwości oraz poprzez sztukę i arteterapię. 

Wykładowca Executive MBA i twórca studiów podyplomowych  w Collegium Da Vinci. Autorka książki „ByćSobą. Żyć tak, by niczego nie żałować” oraz pierwszego w Europie warsztatu z wystąpień i skutecznej komunikacji na dachu stadionu.

Wspiera zarządy i kadrę zarządzającą w rozwoju indywidualnym oraz firmy. Pomaga ludziom w odkrywaniu sensu istnienia, by poszerzać ich obraz tego kim są i kim mogą stać się dla świata.

Wdraża autorskie programy mentoringowe, inspiracyjne i z autoprezentacji pracując m.in. w nurcie: Resilience, Positive Intelligence, Mindfullnes, Artetherapy, Vedic Art.

Dariusz Gosk

Prowadzi szkolenia z obszaru dostępności, projektowania uniwersalnego, niepełnosprawności i neuroodmienności.

Jest kierownikiem zespołu audytowego w projekcie „Dostępność + dla zdrowia”. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził ponad 2500 godzin szkoleń i ponad 300 audytów dostępności.

Współpracuje z pracodawcami w adaptacji i przystosowywania miejsc pracy, zarządzania różnorodnością. Wspiera firmy i instytucje w zakresie przygotowania i przeprowadzenia audytów miejsc pracy i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Autor publikacji „Komunikacja bez barier”, „Dostępność szansą dla biznesu”. Współautor standardów dostępności dla Szpitali oraz placówek POZ, opracowanych w ramach projektu Dostępność Plus dla zdrowia

Prowadził szkolenia i doradztwo dla takich firm jak: Unilever, Ikea BSC, Job Impulse, PwC, EY, UPS, Siemens, Microsoft, Metro Properties, CenterMed, Pratt & Whitney.

Jest osobą neuronietypową.

Łukasz Wolff_ekspert_dostępności

Od ponad 12 lat związany zawodowo z digitalem i projektowaniem w duchu digital first. Na co dzień zarządza Sigmeo, współpracując z markami i agencjami reklamowymi w zakresie budowania rozwiązań ICT, planowania, analizy i optymalizacji wielokanałowych kampanii digitalowych oraz w obszarze szeroko pojętego designu oraz UX.

Wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce dostępności cyfrowej. Doradza oraz przeprowadza audyty w zakresie spełniania wytycznych WCAG 2.1. Tworzy oraz dostosowuje strony internetowe i aplikacje mobilne do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami.

Jest doradcą i konsultantem między innymi dla takich organizacji jak: EduApps, Starter24, SENSE Consulting, Concordia Design stale współpracujący z osobami technicznymi w tych organizacjach odpowiedzialnymi za administrowanie i budowanie serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.

Karolina Janowska_ekspertka_DEI

Zawsze stawia pracowników w centrum uwagi. Wierzy, że dobrze zaplanowane działania angażujące mają realny wpływ na biznes. Posiada wysokie umiejętności w zakresie słuchania pracowników i analityki danych.

Pasjonatka Diversity Equity Inclusion. Działaczka na rzecz Neuroróżnorodności, w szczególności dostosowania kultury biznesu do potrzeb osób neuroatypowych.

Jest absolwentką studiów podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy – inkluzywna rekrutacja i zarządzanie” Uniwersytetu SWPS.

Posiada bogate doświadczenie w budowaniu kultury inkluzywnej w biznesie (Philip Morris International, Castorama).

Marta Sosińska_trenerka_SENSE

Od 15 lat związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach na stanowiskach HR Biznes Partnera, czy specjalisty w obszarze HR.

Miłośniczka wykorzystywania nowych technologii w rozwoju pracowników w tym projektowania gier szkoleniowych.

Pasjonatka procesów Assessment i Development Center z wykorzystaniem najnowszych technik badających talenty pracowników.

Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i kompleksowym doradztwa w zakresie HRM oraz rozwoju umiejętności menedżerskich.

Coach biznesowy oraz doradca zawodowy.

Katarzyna_Rząsa_trenerka_SENSE

Buduje pomosty między strategią HR a strategią firmy.

Od kilkunastu lat współpracuje z największymi pracodawcami w Wielkopolsce – Volkswagen Poznań i IKEA, Concordia Design. Ekspertka i trenerka projektu Dostępny Design, prelegentka, twórczyni raportów i licznych publikacji, m.in. o trendach i zmianach w organizacjach oraz efektywnym uczeniu.

Ekspertka ds. innowacji w Centrum Inkubowania Innowacji Społecznych POPOJUTRZE prowadzonym przez SENSE consulting.

Umów się na na bezpłatną konsultację już dziś!

STREFA WIEDZY O DEI

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

DEI - co to jest?

DEI to skrót od "Diversity, Equity, and Inclusion" (różnorodność, równość i włączenie). Jest to koncepcja oraz zestaw działań mających na celu promowanie i wspieranie różnorodności, równości i włączenia w różnych organizacjach, instytucjach i społecznościach.

  1. Różnorodność (diversity) odnosi się do uznania i docenienia różnic między ludźmi, takich jak pochodzenie etniczne, płeć, wiek, orientacja seksualna, niepełnosprawność, religia, status społeczno-ekonomiczny i inne aspekty tożsamości.

  2. Równość (equity) oznacza tworzenie sprawiedliwych i równych szans dla wszystkich, eliminując bariery, uprzedzenia i niesprawiedliwości, które mogą wpływać na dostęp i możliwości jednostek.

  3. Włączenie (inclusion) polega na aktywnym angażowaniu i tworzeniu przestrzeni, w której każdy czuje się mile widziany, szanowany i w pełni uczestniczy w życiu organizacji czy społeczności.

Działania DEI są szczególnie ważne w miejscach pracy, edukacji, polityce i wielu innych dziedzinach życia społecznego, ponieważ mają na celu poprawę reprezentacji, sprawiedliwości i tworzenie bardziej inkluzywnych środowisk.

Dlaczego działania na rzecz DEI są tak istotne?

RÓŻNORODNOŚĆ jest faktem. RÓWNOŚĆ jest wyborem. INKLUZYWNOŚĆ jest działaniem. PRZYNALEŻNOŚĆ jest rezultatem.

Liderzy biznesu analizują i podejmują działania na rzecz równości i włączenia, przede wszystkim poprzez budowanie wiedzy i uwrażliwianie, a także projektowanie uniwersalne i dostępność.

Powodem budowania rozwiązań uwzględniających szersze spektrum potrzeb pracowników i klientów jest :

  • Presja prawna – transpozycja dyrektywy EAA (European Accessibility Act) do przepisów prawa polskiego nakłada obowiązek na biznes projektowania dostępnych produktów i usług.
  • Presja pracownicza – już niemal 30% konsumentów reprezentuje pokolenie Z (ur. 1997-2012), które wybierają pracodawców uwzględniając wartości: różnorodność, inkluzywność, niedyskryminacja (za: McKinsey & Company).
  • Presja konsumencka – 57% klientów zmieniłoby firmę po jednym złym doświadczeniu, co wskazuje na rosnące oczekiwania klientów dotyczące szanowania różnorodności i dostępności usług (za: Zendesk).

Dlatego celem naszych działań jest:

  • Promocja różnorodności i inkluzywności.
  • Przełamanie negatywnych uprzedzeń i stereotypów na temat różnorodnych grup.
  • Wsparcie w realizacji wymogów wynikających z Dyrektywy EAA.
  • Weryfikacja poziomu inkluzwyności, w tym dostępności organizacji i procedur.

Czym jest polityka równości i włączenia?

Polityka równości i włączenia (ang. Equality and Inclusion Policy) to strategia stosowana przez organizacje, instytucje i przedsiębiorstwa w celu promowania równego traktowania wszystkich pracowników, uczniów czy członków społeczeństwa, niezależnie od ich cech indywidualnych, takich jak rasa, płeć, orientacja seksualna, wiek, niepełnosprawność, religia czy pochodzenie etniczne.

Zakres dokumentu:

1.Cel i zakres polityki.

2.Definicje podstawowych pojęć.

3.Podstawowe cele i wartości organizacji związane z równością i włączeniem.

4.Kluczowe obszary i zobowiązania organizacji.

5.Zobowiązania/odpowiedzialność poszczególnych osób (w tym monitorowanie i raportowanie).

6.Zgłaszanie pytań i nieprawidłowości.

7.Powiązanie z innymi dokumentami.

Co to jest DIALOGUE MODEL™ by SENSE?

DIALOGUE MODEL™ to metoda budowania rozwiązań na rzecz DEI w organizacjach:

  • w oparciu o audyty,
  • mające umocowanie w wewnętrznych dokumentach organizacji,
  • bazujące na zobowiązaniu zarządu i pracowników do działań na rzecz równości i włączenia,
  • opomiarowane – możliwe do monitorowania i pokazujące zwrot inwestycji na rzecz osiągania celów organizacji.

Obserwuj nas

ZOSTAW NAM WIADOMOŚĆ WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ KONTAKTOWY

    Imię i nazwisko
    Adres e-mail
    Numer telefonu
    Numer NIP
    Nazwa reprezentowanej firmy
    Zajmowane stanowisko
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz otrzymywanie wiadomości marketingowych przez firmę SENSE consulting Sp. z o.o. na wskazany adres mailowy Polityka prywatności

    portret kobiety w ciemnej sukience i z naszyjnikiem

    Julia Ratajewska

    Starsza specjalistka ds. Relacji z klientem biznesowym i partnerami

    T: +48 533 360 947