DEI – RÓŻNORODNOŚĆ, RÓWNOŚĆ, WŁĄCZENIE

Jak możemy pomóc?

Wykłady, webinary

Prowadzimy krótkie formy budujące świadomość różnorodności i minimalizujące uprzedzenia społeczne.

Czytaj więcej...

Warsztaty

Bazując na wyzwaniach i case’ach organizacji, prowadzimy dedykowane warsztaty łączące wiedzę z praktyką.

Czytaj więcej...

Audyty DEI

Weryfikujemy, na ile Twoja organizacja spełnia standardy DEI, jakie działania już realizuje, a które wymagają korekty.

Czytaj więcej...

Strategie DEI

Budujemy kompleksowe strategie DEI, uwzględniające faktyczne wyzwania pracowników i organizacji.

Czytaj więcej...

Wdrożenie i monitoring

Wdrażamy rozwiązania, które służą celom DEI.

Czytaj więcej...

WDRAŻAJ WARTOŚCI DEI DO SWOJEJ ORGANIZACJI!

Wierzymy, że również w Twojej organizacji jest Czas na DEI! 

Prowadzimy warsztaty, szkolenia, webinary, konferencje, budujemy strategie i wdrażamy rozwiązania DEI, które przekładają się na wzrost inkluzywności, integralności i innowacyjności organizacji. 

Jesteśmy przekonani, że quick wins’y i proste rozwiązania działają najlepiej, by osiągnąć pozytywny wpływ DEI na organizację.

Audyty, dobrze zaprojektowanie dokumenty wewnętrzne organizacji, odpowiednie mierniki, które pokazują zmianę w liczbach oraz jasny plan działania – takie wsparcie otrzymasz od nas, jako lider_ka budująca strategię DEIB.

Znamy się na tym, co robimy! Stworzyliśmy pierwszy w Polsce trendbook „Diversity, equity, inclusion” oraz autorskiej metody DIALOGUE MODEL, która pomaga skutecznie tworzyć i wdrażać odpowiednią strategię DEI do organizacji biznesowych i publicznych.

Poznaj naszą ofertę i rozpocznijmy RAZEM działania na rzecz DEI już DZIŚ, by być gotowym JUTRO na sprostanie oczekiwaniom klientów, pracowników i otoczenia biznesowego.

NASI WYBRANI KLIENCI

magna_Logo_kwadrat
logo firmy herbapol
faerch logo

STRATEGIA DEI - ZOBACZ, JAK PRACUJEMY

Strategia DEI (diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość, inkluzja) stanowi kluczowy element nowoczesnej strategii biznesowej, zgodny z globalnymi megatrendami. Koncentruje się na promowaniu różnorodności, zapewnianiu równości i wspieraniu integracji w miejscu pracy. Jej głównym celem jest stworzenie otwartego i sprzyjającego środowiska, w którym każda osoba czuje się doceniana i akceptowana.

ELEMENTY, KTÓRE UWZGLĘDNIAMY W STRATEGII DEI:

FACYLITACJA

Budujemy strategie wykorzystując metody facylitacji. Wierzymy, że zmiana jest możliwa przy zaangażowaniu ludzi od początku.

WDROŻENIE

Planujemy z wizją końca – cele i zadania wynikające ze strategii będą zaplanowane tak, by ich wdrożenie było osiągalne dla organizacji.

EFEKTYWNOŚĆ

DIALOGUE MODEL™ gwarantuje efektywność procesu. Rozwiązania wypracowane zgodnie z naszą metodą zyskają uznanie pracowników.

ZESPÓŁ EKSPERTÓW

Facylitator, strateg i konsultant DEI – to trzech ekspertów, którzy będą włączeni w budowę strategii na różnych etapach.

CIĄGŁE DOSKONALENIE

DIALOGUE MODEL™ promuje ciągłe doskonalenie. Krok po kroku Twoja organizacja będzie wdrażać wartości DEI.

WYKŁADY, WEBINARY

ludzie stający na literkach napisu "DIVERSITY"

TEMATY SPOTKAŃ

Mateusz_Jabłonowski_ekspert_DEICZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Mateusz Jabłonowski

PROGRAM:

  • Różnorodność – fakt czy trend?
  • Inkluzywność dla opornych – presja społeczna i prawna.
  • Baby steps – jak małymi krokami budować inkluzywną organziację?
  • Savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jak robią to inni? Dobre przykłady z życia wzięte.
  • Antytrendy – jak nie robić „diversity”.
  • Szacunek – wartość, która pomaga żyć w różnorodnym świecie.
  • Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.

zdjęcie kobiety Katarzyna Rząsa, trenerka SENSECZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Katarzyna Rząsa-Frońska

PROGRAM:

  • O co ten cały hałas z tolerancją?
  • Opór przed nowym – to normalka. Wprowadzenie do psychologii zmiany.
  • Najczęstsze mity dotyczące różnych grup mniejszościowych.
  • Nie ze wszystkim się muszę zgadzać.
  • Jak się nie zagryźć podczas rozmów o różnorodoności.

Marta Sosińska_trenerka_SENSECZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Marta Sosińska

PROGRAM:

  • Jakie wyzwania stają dziś przed HR i menadżerami_kami w zarządzaniu potencjałem wielopokoleniowym i jak sobie z nimi radzić? – case’y z organizacji.
  • Kim jest lider_ka nowej generacji i jaką pełni rolę w zarządzaniu potencjałem swojego zespołu?
  • Jak rozpoznać i korzystać z mocnych stron różnorodności pokoleniowej?
  • Jak poradzić sobie z nieporozumieniami we współpracy międzypokoleniowej?
  • Jaki jest wpływ naszych przekonań na współpracę w różnorodnych zespołach?
  • Jak dbać o siebie w roli liderskiej by odpowiadać na różne oczekiwania i potrzeby rozpoznane u przedstawicieli różnych pokoleń?

Katarzyna_Romanowicz_ekspertka_DEICZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Katarzyna Romanowicz

PROGRAM:

  • Czym się różnimy? Kluczowe cechy kultury Polek i Polaków …
  • Główne obszary wyzwań: podejście do feedbacku, przestrzeganie zasad i decyzji, zarządzanie czasem, asertywność i proaktywność, small talk (z wskazówkami, jak unikać podstawowych wyzwań).
  • Fałszywi przyjaciele – jak pewne słowa lub frazy mogą być rozumiane, gdy są wypowiadane przez Polki i Polaków?
  • Jak to wszystko zrozumieć – elementy skutecznego podejścia w międzynarodowej współpracy międzykulturowej.

CZAS TRWANIA: 2 godz. Monika Jankowska-Rangelov_trenerka_SENSE

PROWADZĄCA: Monika Jankowska-Rangelov

PROGRAM:

  • Język włączający jako narzędzie świadomej komunikacji.
  • Podświadome uprzedzenia między słowami.
  • Higiena języka i uważność w przekazie.
  • Język jako transporter kultury osobistej.
  • Jak Cię słyszą… Tak Cię piszą… i traktują!
  • Sesja pytań, odpowiedzi i wątpliwości.

CZAS TRWANIA: 2 godz.dr Natalia Marciniak-Madejska ekspertka ESG

PROWADZĄCA: dr Natalia Marciniak-Madejska

PROGRAM:

  • Co to jest język prosty i dlaczego jest ważny?
  • Korzyści z używania języka prostego w komunikacji HR.
  • Zasady języka prostego
  • Badanie stopnia przystępności tekstów: na przykładzie komunikacji HR w procesach rekrutacyjnych.
  • Ćwiczenie: Przekształcanie skomplikowanych tekstów na prosty język.
  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji w upraszczaniu komunikacji.

CZAS TRWANIA: 2 godz. Karolina Janowska_ekspertka_DEI

PROWADZĄCA: Karolina Janowska

PROGRAM:

  • Co to jest neuroróżnorodność?
  • Jak rozpoznać osoby neuroatypowe i wspierać je
    w zwiększaniu swojej efektywności?
  • Jak projektować przestrzeń biurową, by była komfortowa lub neutralna dla osób neuroatypowych?
  • Jak przeprowadzać spotkania, by były bardziej inkluzywne?
  • Wskazówki dotyczące zarządzania projektami – jasne komunikaty, strukturyzacja zadań.
  • Rola mentora_ki – jak wspierać neuroatypowych pracowników.

CZAS TRWANIA: 2 godz.zdjęcie kobiety Anna Klecha

PROWADZĄCA: dr Anna Klecha

PROGRAM:

  • Znaczenie zmian w życiu osobistym i zawodowym.
  • Wprowadzenie tematu: przemiana przeciwności w szansę.
  • Jak dać początek akceptowania zmian.
  • Jak wytrwałość i adaptacyjność pomogły w nawigowaniu nowej rzeczywistości. Podzielenie się konkretnymi strategiami stosowanymi do przezwyciężania przeszkód i utrzymania motywacji.
  • Jak stawianie czoła fizycznym wyzwaniom wyzwoliło kreatywność i innowacyjność w codziennym życiu.
  • Sieć kontaktów i przyjaciół jako solidne źródło wsparcia.
  • Sesja pytań i odpowiedzi. Wezwanie do działania.

CZAS TRWANIA: 2 godz.

PROWADZĄCA: Agata Spała-Zakrzewska

PROGRAM:

  • Różne wyzwania, te same potrzeby.
  • Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
  • Niepełnosprawność – społeczny model, jak go rozumieć?
  • IDEA: jak i jakie działania na rzecz włączenia osób z niepełnosprawnością podejmować, by nie być posądzonym o washing.
  • Inkluzywne biuro – jak uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami w projektowaniu przestrzeni.
  • Sesja z ekspertką – pytania i odpowiedzi.

WARSZTATY I SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

Ludzie przy stole omawiają strategię rozwoju firmy z wielkopolski 1.2 Wsparcie działalności B+R przedsiębiorstw i konsorcjów

NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE TEMATY SZKOLEŃ

  • Budowanie inclusive mindset. Jak rozpoznawać i eliminować uprzedzenia w organizacji?
  • Od D&I do DEIB. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.
  • Język inkluzywny, czyli jak mówić żeby nie wykluczać.
  • Język prosty w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Neuroróżnorodność w miejscu pracy.
  • Inclusive leadership.
  • Inkluzywna rekrutacja i proces on-boardingu pracownika_czki.
  • Zarządzanie zespołami wielopokoleniowymi.
  • Mobbing w organizacji na tle nierówności.
  • Sygnaliści_stki na start – co powinna uwzględniać dobra procedura zgłaszania nieprawidłowości.
  • Dyrektywa o jawności wynagrodzeń a minimalizowanie luki płacowej.
  • Zatrudnienie i przystosowanie miejsca pracy do potrzeb pracowników z niepełnosprawnościami.
  • Komunikacja międzykulturowa w organizacji.
  • Dostępność cyfrowa dla nieprogramistów.

AUDYTY DEI

ZAKRESY WSPARCIA

Rekrutacji, selekcji, awansów, szkoleń, wynagrodzeń – pod kątem równości i różnorodności.

  • Strategia biznesowa.
  • Polityka personalna.
  • Standardy i procedury wewnętrzne.

Określenie bazowego wskaźnika DISI-SCORE® (Diversity Inclusion Satisfaction Index)

  • Wskaźnik NPS „Czy poleciłbyś pracę swoim bliskim w firmie XYZ”?
  • Wskaźnik retencji – analiza odsetka zwolnień pracowniczych.
  • Wskaźnik luki płacowej – analiza dysproporcji w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn.
  • Wskaźnik wiedzy –  analiza wiedzy pracowników o DEI i działaniach pracodawcy na rzecz DEI. 
  • Konsultacje z koordynatorem projektu po stornie organizacji.
  • Wywiady z ambasadorami_kami zmian i osobami wskazanymi: minimum 10.

Raport będzie zawierał:

  • wprowadzenie do tematu z uzasadnieniem zajęcia się tematem,
  • informacje o dotychczasowych działaniach BNP Paribas na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami,
  • przegląd aktualnych praktyk na rynku,
  • wyniki i wnioski z audytów osobno dla oddziałów, bankowości internetowej i bankowości mobilnej,
  • rekomendacje zmian z wyróżnieniem quick winów
    i long termów,
  • całościowe podsumowanie.

Wersja raportu: elektroniczna opracowana graficznie na layoucie przekazanym lub zatwierdzonym przez klienta.

Organizacja spotkania z klientem: prezentacja raportu
z głównymi wnioskami i rekomendacjami. Dyskusja.

strzałka w lewo

WDROŻENIA I MONITORING

Przykładowe działania SENSE na rzecz DEI u naszych klientów.

REFERENCJE

Referencje KPRM

KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW

Referencje dotyczą realizacji zamówienia dla KPRM, które dotyczyło:

  • Opracowania koncepcji merytorycznej i zarządzenia projektem, którego celem było podniesienie dostępności 200 placówek.
  • Rekrutacji placówek, uwzględniając kryteria terytorialne (cała Polska, małe i duże miasta).
  • Rozpoczęcie projektu kick-offem, którego celem było poinformowanie 200 placówek o rozpoczęciu działań, kontekście i zbudowanie pozytywnego wibe pod projekt.
  • Opracowanie rozwiązań „quick wins” i „long term”.
  • Realizacja audytów, opracowanie raportów jednostkowych i raportu podsumowującego.
  • Opracowanie broszur informacyjnych i standardów obsługi klienta.
  • Doradztwo i szkolenia dla placówek – zaangażowanie 35 ekspertów SENSE.

CONCORDIA DESIGN

Referencje dotyczą realizacji projektu „Dostępny Design” we współpracy z Concordią Design, na rzecz podmiotów biznesowych, w tym dużych organizacji z różnych sektorów.

W ramach 3-letniego projektu w 2 edycjach zrealizowano następujące działania:

  • Opracowania koncepcji merytorycznej i materiałów szkoleniowych.
  • 1929 godzin szkoleń stacjonarnie i online z wykorzystaniem nowoczesnych metod aktywizacyjnych.
  • 2964 godzin doradztwa online i stacjonarnie, w tym związanych z audytem obsługi klienta w placówce i online, dostępności cyfrowej digitalu, rekomendacji i wsparcia działów technicznych w doskonaleniu serwisów internetowych i aplikacji mobilnych pod kątem dostępności.
  • Zaangażowanie 26 ekspertów SENSE.

NASI EKSPERCI

dr Natalia Marciniak-Madejska ekspertka ESG

Ekspertka projektowania uniwersalnego z ponad 20-letnim doświadczeniem w tym obszarze. Trenerka i doradczyni dla biznesu i instytucji publicznych z zakresu dostępności.Badaczka i kreatorka rozwiązań na rzecz inkluzji społecznej osób z różnymi szczególnymi potrzebami, w tym neuroatypowych.  Prelegentka konferencji, autorka publikacji.

Na koncie 20 lat działań na rzecz zwiększania dostępności, innowacyjne projekty z zakresu włączenia osób z niepełnosprawnościami i niemal 1000 godzin szkoleń.

Z sukcesem przygotowuje przedsiębiorców i instytucje publiczne do wdrażania dostępnych rozwiązań. Kształci koordynatorów ds. dostępności. Realizuje audyty dostępności i opracowuje raporty dotyczące rozszerzenia grup odbiorców produktów i usług o osoby o szczególnych potrzebach.

Na co dzień zarządza kluczowymi projektami SENSE consulting jako Dyrektorka Centrum Dostępności i Działu Projektów Rozwojowych.

Katarzyna_Rząsa_trenerka_SENSE

Buduje pomosty między strategią HR a strategią firmy.

Od kilkunastu lat współpracuje z największymi pracodawcami w Wielkopolsce – Volkswagen Poznań i IKEA, Concordia Design. Ekspertka i trenerka projektu Dostępny Design, prelegentka, twórczyni raportów i licznych publikacji, m.in. o trendach i zmianach w organizacjach oraz efektywnym uczeniu.

Ekspertka ds. innowacji w Centrum Inkubowania Innowacji Społecznych POPOJUTRZE prowadzonym przez SENSE consulting.

Joanna Janowicz trenerka SENSE

Certyfikowany nauczyciel metody rozwojowej  VEDIC ART 1 i 2 stopnia dla biznesu. Rozwija firmy poprzez rezyliencję – umiejętność radzenia sobie z trudnościami i bycie otwartym na nowe możliwości oraz poprzez sztukę i arteterapię. 

Wykładowca Executive MBA i twórca studiów podyplomowych  w Collegium Da Vinci. Autorka książki „ByćSobą. Żyć tak, by niczego nie żałować” oraz pierwszego w Europie warsztatu z wystąpień i skutecznej komunikacji na dachu stadionu.

Wspiera zarządy i kadrę zarządzającą w rozwoju indywidualnym oraz firmy. Pomaga ludziom w odkrywaniu sensu istnienia, by poszerzać ich obraz tego kim są i kim mogą stać się dla świata.

Wdraża autorskie programy mentoringowe, inspiracyjne i z autoprezentacji pracując m.in. w nurcie: Resilience, Positive Intelligence, Mindfullnes, Artetherapy, Vedic Art.

Dariusz Gosk

Prowadzi szkolenia z obszaru dostępności, projektowania uniwersalnego, niepełnosprawności i neuroodmienności.

Jest kierownikiem zespołu audytowego w projekcie „Dostępność + dla zdrowia”. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadził ponad 2500 godzin szkoleń i ponad 300 audytów dostępności.

Współpracuje z pracodawcami w adaptacji i przystosowywania miejsc pracy, zarządzania różnorodnością. Wspiera firmy i instytucje w zakresie przygotowania i przeprowadzenia audytów miejsc pracy i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Autor publikacji „Komunikacja bez barier”, „Dostępność szansą dla biznesu”. Współautor standardów dostępności dla Szpitali oraz placówek POZ, opracowanych w ramach projektu Dostępność Plus dla zdrowia

Prowadził szkolenia i doradztwo dla takich firm jak: Unilever, Ikea BSC, Job Impulse, PwC, EY, UPS, Siemens, Microsoft, Metro Properties, CenterMed, Pratt & Whitney.

Jest osobą neuronietypową.

Założycielka Centrum Wspierania Relacji, fundatorka i prezeska Fundacji Relacyjni, które łączy wiedzę z praktyką, diagnozuje i wspiera osoby neuroatypowe. Prowadzi szkolenia, warsztaty, prelekcje, seminaria, a także konsultacje indywidualne, terapie indywidualna oraz grupy wsparcia.

Jest redaktorką naczelną czasopismą „Człowiek i Relacje”. Członkini IARPP (International Association for Relational Psychoanalysis and Psychotherapy) i APCA (Autism Professional Coaching Association).

Realizuje projekty badawczo-aplikacyjne. Członkini zespołu badawczego „Projektowanie przestrzeni publicznej dla osób neuroatypowych”.

Wszystkie swoje działania prowadzi na rzecz wspierania wystarczająco dobrych międzyludzkich relacji.

Jest osobą neuronietypową.

Łukasz Wolff_ekspert_dostępności

Od ponad 12 lat związany zawodowo z digitalem i projektowaniem w duchu digital first. Na co dzień zarządza Sigmeo, współpracując z markami i agencjami reklamowymi w zakresie budowania rozwiązań ICT, planowania, analizy i optymalizacji wielokanałowych kampanii digitalowych oraz w obszarze szeroko pojętego designu oraz UX.

Wykładowca akademicki specjalizujący się w tematyce dostępności cyfrowej. Doradza oraz przeprowadza audyty w zakresie spełniania wytycznych WCAG 2.1. Tworzy oraz dostosowuje strony internetowe i aplikacje mobilne do wymagań osób ze szczególnymi potrzebami.

Jest doradcą i konsultantem między innymi dla takich organizacji jak: EduApps, Starter24, SENSE Consulting, Concordia Design stale współpracujący z osobami technicznymi w tych organizacjach odpowiedzialnymi za administrowanie i budowanie serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.

Karolina Janowska_ekspertka_DEI

Zawsze stawia pracowników w centrum uwagi. Wierzy, że dobrze zaplanowane działania angażujące mają realny wpływ na biznes. Posiada wysokie umiejętności w zakresie słuchania pracowników i analityki danych.

Pasjonatka Diversity Equity Inclusion. Działaczka na rzecz Neuroróżnorodności, w szczególności dostosowania kultury biznesu do potrzeb osób neuroatypowych.

Jest absolwentką studiów podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy – inkluzywna rekrutacja i zarządzanie” Uniwersytetu SWPS.

Posiada bogate doświadczenie w budowaniu kultury inkluzywnej w biznesie (Philip Morris International, Castorama).

Marta Sosińska_trenerka_SENSE

Od 15 lat związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach na stanowiskach HR Biznes Partnera, czy specjalisty w obszarze HR.

Miłośniczka wykorzystywania nowych technologii w rozwoju pracowników w tym projektowania gier szkoleniowych.

Pasjonatka procesów Assessment i Development Center z wykorzystaniem najnowszych technik badających talenty pracowników.

Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i kompleksowym doradztwa w zakresie HRM oraz rozwoju umiejętności menedżerskich.

Coach biznesowy oraz doradca zawodowy.

Umów się na na bezpłatną konsultację już dziś!

STREFA WIEDZY O DEI

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

DEI - co to jest?

DEI to skrót od "Diversity, Equity, and Inclusion" (różnorodność, równość i włączenie). Jest to koncepcja oraz zestaw działań mających na celu promowanie i wspieranie różnorodności, równości i włączenia w różnych organizacjach, instytucjach i społecznościach.

  1. Różnorodność (diversity) odnosi się do uznania i docenienia różnic między ludźmi, takich jak pochodzenie etniczne, płeć, wiek, orientacja seksualna, niepełnosprawność, religia, status społeczno-ekonomiczny i inne aspekty tożsamości.

  2. Równość (equity) oznacza tworzenie sprawiedliwych i równych szans dla wszystkich, eliminując bariery, uprzedzenia i niesprawiedliwości, które mogą wpływać na dostęp i możliwości jednostek.

  3. Włączenie (inclusion) polega na aktywnym angażowaniu i tworzeniu przestrzeni, w której każdy czuje się mile widziany, szanowany i w pełni uczestniczy w życiu organizacji czy społeczności.

Działania DEI są szczególnie ważne w miejscach pracy, edukacji, polityce i wielu innych dziedzinach życia społecznego, ponieważ mają na celu poprawę reprezentacji, sprawiedliwości i tworzenie bardziej inkluzywnych środowisk.

Dlaczego działania na rzecz DEI są tak istotne?

RÓŻNORODNOŚĆ jest faktem. RÓWNOŚĆ jest wyborem. INKLUZYWNOŚĆ jest działaniem. PRZYNALEŻNOŚĆ jest rezultatem.

Liderzy biznesu analizują i podejmują działania na rzecz równości i włączenia, przede wszystkim poprzez budowanie wiedzy i uwrażliwianie, a także projektowanie uniwersalne i dostępność.

Powodem budowania rozwiązań uwzględniających szersze spektrum potrzeb pracowników i klientów jest :

  • Presja prawna – transpozycja dyrektywy EAA (European Accessibility Act) do przepisów prawa polskiego nakłada obowiązek na biznes projektowania dostępnych produktów i usług.
  • Presja pracownicza – już niemal 30% konsumentów reprezentuje pokolenie Z (ur. 1997-2012), które wybierają pracodawców uwzględniając wartości: różnorodność, inkluzywność, niedyskryminacja (za: McKinsey & Company).
  • Presja konsumencka – 57% klientów zmieniłoby firmę po jednym złym doświadczeniu, co wskazuje na rosnące oczekiwania klientów dotyczące szanowania różnorodności i dostępności usług (za: Zendesk).

Dlatego celem naszych działań jest:

  • Promocja różnorodności i inkluzywności.
  • Przełamanie negatywnych uprzedzeń i stereotypów na temat różnorodnych grup.
  • Wsparcie w realizacji wymogów wynikających z Dyrektywy EAA.
  • Weryfikacja poziomu inkluzwyności, w tym dostępności organizacji i procedur.

Czym jest polityka równości i włączenia?

Polityka równości i włączenia (ang. Equality and Inclusion Policy) to strategia stosowana przez organizacje, instytucje i przedsiębiorstwa w celu promowania równego traktowania wszystkich pracowników, uczniów czy członków społeczeństwa, niezależnie od ich cech indywidualnych, takich jak rasa, płeć, orientacja seksualna, wiek, niepełnosprawność, religia czy pochodzenie etniczne.

Zakres dokumentu:

1.Cel i zakres polityki.

2.Definicje podstawowych pojęć.

3.Podstawowe cele i wartości organizacji związane z równością i włączeniem.

4.Kluczowe obszary i zobowiązania organizacji.

5.Zobowiązania/odpowiedzialność poszczególnych osób (w tym monitorowanie i raportowanie).

6.Zgłaszanie pytań i nieprawidłowości.

7.Powiązanie z innymi dokumentami.

Co to jest DIALOGUE MODEL™ by SENSE?

DIALOGUE MODEL™ to metoda budowania rozwiązań na rzecz DEI w organizacjach:

  • w oparciu o audyty,
  • mające umocowanie w wewnętrznych dokumentach organizacji,
  • bazujące na zobowiązaniu zarządu i pracowników do działań na rzecz równości i włączenia,
  • opomiarowane – możliwe do monitorowania i pokazujące zwrot inwestycji na rzecz osiągania celów organizacji.

ZOSTAW NAM WIADOMOŚĆ WYPEŁNIAJĄC FORMULARZ KONTAKTOWY

    Imię i nazwisko
    Adres e-mail
    Numer telefonu
    Numer NIP
    Nazwa reprezentowanej firmy
    Zajmowane stanowisko
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz otrzymywanie wiadomości marketingowych przez firmę SENSE consulting Sp. z o.o. na wskazany adres mailowy Polityka prywatności

    portret kobiety w ciemnej sukience i z naszyjnikiem

    Julia Ratajewska

    Starsza specjalistka ds. Relacji z klientem biznesowym i partnerami

    T: +48 533 360 947