Szkolenie dedykowane jest menadżerom i osobom przygotowującym się do tej funkcji, które stoją przed zadaniem zwiększenia zaangażowania swojego zespołu. Uczestnicy zdobędą – w warsztatowej aktywnej formie – wiedzę niezbędną do rozumienia procesów grupowych, indywidualnych i zespołowych potrzeb oraz wynikających z nich oczekiwań względem menadżera. W ramach ćwiczeń uczestnicy nauczą się oceniać etapy rozwoju pracowników oraz grupy i stosować nakierowane na budowanie relacji w zespole narzędzia i techniki zarządzania. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą świadomi czynników wpływających na budowanie zaufania i zaangażowania w zespole z uwzględnieniem aktualnego poziomu rozwoju swojego zespołu.
RAMOWY PROGRAM
TYTUŁ | WERSJA | ZAGADNIENIA PROGRAMOWE |
---|---|---|
SIŁA JEST W NAS: Budowanie zaangażowanego zespołu. | 8 godzin | Moduł 1. Zespół zespołowi nierówny, czyli rodzaje zespołów, wartości, etapy rozwoju zespołu i optymalne sposoby zarządzania każdym z nich. Moduł 2. Role w zespole, czyli naturalne tendencje do zachowań w grupie i efektywna praca z nimi. Moduł 3. Procesy i zasady grupowe, czyli co menadżer powinien rozumieć i na co się zakontraktować w pracy z zespołem – dobre praktyki i wskazówki. |
16 godzin | Moduł 4. Narzędzia budowania zespołu (także w sytuacjach trudnych) i ich uzależnienie od cech/etapu rozwoju. Moduł 5. Cechy efektywnych zespołów, czyli o czym w budowaniu zespołu nie można zapomnieć. Moduł 6. Specyfika mojego zespołu. Zadanie wdrożeniowe: plan rozwoju zespołu na najbliższy kwartał. | |
4 tygodnie po szkoleniu – follow up z naszym trenerem, czyli wzmocnienie efektów szkolenia poprzez podsumowanie wyników zadania wdrożeniowego. |
Korzyści udziału w szkoleniu
- Zwiększenie wiedzy o mechanizmach powstania zespołów.
- Poznanie cyklu rozwoju zespołu i nabędziesz umiejętność elastycznego zarządzania zespołem w zależności od fazy, w jakiej się znajduje.
- Poznanie etapów rozwoju pracowników.
- Nauczenie się budowy kontraktu zespołowego w oparciu o wartości.
- Zwiększenie kompetencji zarządzania zespołem w chwilach nieuniknionych porażek.
- Zwiększenie umiejętności analizy stylów osobowości pracowników, by trafniej dzielić zadania w zespole.
- Zwiększenie świadomości potrzeb i oczekiwań zespołu względem menadżera (z uwzględnieniem jego etapu rozwoju, cech i typów osobowości członków).
- Wypracowanie planu pracy z zespołem na najbliższy kwartał.
Może Cię również zainteresować: