Dzień 1. Budowanie zaangażowania współpracowników
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych.
- Kto zdobywa autorytet i kiedy nam się chce
- Jak różnią się nasze style komunikacji
- Budowanie zaangażowania pracowników
- Asertywność w pracy z zespołami
- Efektywne prowadzenie spotkań na rzecz dostępności
- Organizacja czasu pracy czyli jak znaleźć czas pośród codziennych obowiązków na zadania związane z dostępnością.
Dzień 2. Design thinking w projektowaniu dostępnych produktów i usług. Marketing idei.
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych.
- Wprowadzenie do projektowania metodą Design Thinking
- Perspektywa osoby z różnym rodzajami niepełnosprawności
- Empatyzacja
- Zrozumienie kontekstu
- Generowanie pomysłów
- Prototypowanie
- Testowanie
- Pitch pomysłów oraz sesja feedbackowa
- Marketing idei (wystąpienia publiczne, promocja w social mediach, zarządzanie wizerunkiem, język korzyści) – warsztat.
Dzień 3. Zaawansowane procedury i wiedza prawna z zakresu dostępności w zamówieniach publicznych.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.
- Ustawy zapewniające dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami bez tajemnic
- Procedura skargowa
- Jak opisywać dostępność w zamówieniach publicznych – czy we wszystkich zamówienia publicznych powinna być opisywana dostępność?
- Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.
Dotacje na dostępność – skąd brać środki na wdrażanie rozwiązań dostępnościowych.
Czas trwania: 2 godzin dydaktycznych.
- Obszary, w których można finansować działania promujące dostępność
- Przykłady dofinansowanych projektów w obszarze dostępności
- Opracuj założenia dla projektu zwiększającego dostępność Twojej (lub wybranej) placówki
- Jak poszukiwać źródła finansowania dla mojego projektu?
- Wyszukaj możliwości dotacyjne w Twoim województwie.