Case Study: Agaplast sp. z o. o. i ich ścieżka rozwoju z dotacjami
BLOG | 20 maja 2024 r.
Lokalizacja
Olsztynek, województwo warmińsko- mazurskie
Wielkość przedsiębiorstwa
średnie
Branża
Tworzywa sztuczne
Projekt 1: Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Celem tego projektu było wdrożenie do produkcji wyników prac B+R w zakresie bezhalogenowych tworzyw sztucznych do zastosowań kablowych. Przedsiębiorstwo, przy wsparciu naszych ekspertów, skutecznie pozyskało środki na dostosowanie infrastruktury produkcyjnej oraz linii technologicznych do produkcji innowacyjnych granulatów bezhalogenowych, spełniających wymagania rynku kablowego.
Wartość projektu / dofinansowania: 8 475 780,00 zł / 4 791 670,00 zł
Zakres zadań zrealizowany w ramach projektu:
- Adaptacja hali produkcyjnej do potrzeb procesu produkcji nowych materiałów.
- Wyposażenie w niezbędną infrastrukturę, w tym laboratorium i magazyn, wspierającą proces produkcji.
- Zakup i uruchomienie specjalistycznych linii technologicznych do produkcji nowych materiałów.
- Przeprowadzenie prac rozwojowych mających na celu dostosowanie linii produkcyjnych do produkcji bezhalogenowych tworzyw sztucznych.
Realizacja Projektu:
Dzięki skutecznej realizacji projektu, Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe AGAPLAST Sp. z o.o. zdołało stworzyć infrastrukturę produkcyjną umożliwiającą wytwarzanie granulatów z innowacyjnych bezhalogenowych tworzyw sztucznych, przeznaczonych do zastosowań kablowych.
Projekt 2: Program Operacyjny Polska Wschodnia
W drugim projekcie, firma Agaplast, również z naszą pomocą, zdecydowała się zrealizować projekt na internacjonalizację swojej działalności poprzez wprowadzenie na rynek francuski swoich produktów, w tym węży ogrodowych i technicznych specjalnego przeznaczenia pod marką Vartco. Dzięki nowemu modelowi biznesowemu oraz skutecznej kampanii promocyjnej, firma osiągnęła sukces na rynku francuskim.
Wartość projektu / dofinansowania: 595 608,00 zł / 488 300,00 zł
Zakres zadań zrealizowany w ramach projektu:
- Opracowanie nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności spółki.
- Realizacja usług doradczych obejmujących przygotowanie planu kampanii promocyjnej oraz badanie marketingowe na rynku francuskim.
- Udział w międzynarodowych targach branżowych w roli wystawcy.
- Zakup nowych środków trwałych, takich jak drukarka przemysłowa i wytłaczarka, celem zwiększenia wydajności procesu produkcyjnego węży ogrodowych i technicznych, dostosowując produkcję do wymagań rynku francuskiego.
Realizacja Projektu:
Dzięki skutecznej realizacji projektu przy wsparciu naszych ekspertów, firma AGAPLAST sp. z o. o. zdołała wprowadzić swoje produkty na rynek francuski, co zaowocowało sprzedażą produktów na tym rynku. Nowy model biznesowy oraz skuteczna kampania promocyjna przyczyniły się do sukcesu firmy na rynku międzynarodowym.
Efekty realizacji projektów w firmie Agaplast sp. z o. o.
W wyniku realizacji obu projektów Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe AGAPLAST Sp. z o.o. osiągnęło znaczące sukcesy. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie bezhalogenowych tworzyw sztucznych oraz skutecznej internacjonalizacji działalności, firma umocniła swoją pozycję na rynku oraz zdobyła nowe obszary eksportu dla swoich produktów.
Dzięki współpracy i zaufaniu, jakim obdarzyła nas firma AGAPLAST przy realizacji obu projektów udało nam się skutecznie pozyskać na nie środki oraz rozliczyć dotację. Dzięki temu firma z powodzeniem wdrożyła innowacyjne rozwiązania na rynek Polski oraz skutecznie wprowadziła swoją działalność na arenę międzynarodową. To doskonały przykład synergii pomiędzy innowacyjnością, ekspertyzą doradczą i skutecznym działaniem na rynku.
NAJNOWSZE WPISY
Recepta na dotacje – cykl spotkań dla branży medycznej
FEW.5.3 Infrastruktura ochrony zdrowia
Autor tekstu
Od 2011 roku sukcesywnie wspiera firmy w działaniach marketingowych i evenowych. Praca jest jej pasją. Lubi rozwijać nowe kompetencje i wpierać zespoły w jak najefektywniejszym wykorzystaniu możliwości. Praca z ludźmi, nawiązywanie nowych relacji biznesowych i partnerskich oraz budowanie długofalowych relacji uważa za ważny aspekt codziennej pracy.
W SENSE consulting odpowiada między innymi za działania marketingowe i PR. Z wykształcenia dziennikarz, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz rocznej szkoły aktorskiej.