AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU
Powstała z myślą o Twoich potrzebach
CZYM JEST AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU?
Na początku odczarujmy. Wiele firm i instytucji na słowo „innowacja” reaguje stresem, nie doceniając a nawet nie dostrzegając potencjału jaki posiadają. Wszystko przez powszechne skojarzenia, że innowacyjność to technologie, sztuczna inteligencja, prace badawczo-rozwojowe, a to oznacza wysokie budżety i skomplikowane projekty.
AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU powstała z myślą, by INNOWACJE przybliżyć do ludzi – edukować, inspirować i realnie pomagać we wprowadzaniu zmian, tworzeniu nowych, lepszych lub tańszych rozwiązań oraz projektowaniu produktów i usług.
UDZIAŁ W AKADEMII INNOWACJI I ROZWOJU POMOŻE CI:
CZEGO UCZYMY W AKADEMII INNOWACJI I ROZWOJU?
Zanim rozpoczniemy Akademię Innowacji i Rozwoju, przeprowadzimy profesjonalną diagnozę potrzeb Twojej organizacji. Wyniki diagnozy pomogą Ci zdecydować, które spośród poniższych tematów szkoleń są Tobie i Twoim pracownikom najbardziej potrzebne.
BLOK STRATEGICZNY – ORGANIZACJA PRZYSZŁOŚCI
BLOK STRATEGICZNY – ORGANIZACJA PRZYSZŁOŚCI
Powstał z myślą o kadrze menedżerskiej: właścicielach przedsiębiorstw, zarządach, dyrektorach, a także kierownikach zespołów i liniowych, którzy chcą tworzyć twórcze, pełne energii, entuzjazmu i zaufania zespoły, gotowe do wprowadzania zmian, doskonalenia procesów, poszukiwania nowego. Nie ma znaczenia, z jakiej jesteście organizacji – kulturę innowacyjną można wprowadzać zarówno w biznesie, jak i jednostkach publicznych oraz organizacjach non profit. Głęboko wierzymy, że to ma SENSE i chcemy Wam w tym pomóc.
Szkolenie dedykowane menadżerom i osobom odpowiedzialnym za marketing w firmach, które zidentyfikowały potrzebę zbudowania kultury innowacyjnej. Szkolenie pozwoli zapoznać się z krzywą wartości, personami i metodami poszukiwania innowacyjności. Umiejętności te mogą przekładać się na różne obszary funkcjonowania firmy: innowacyjną kulturę wartości, ofertę sprzedażową, misję i cele etc.
Ramowy program szkolenia
- Czym jest Innowacja?
- Propozycja wartości
- Innowacja wartości
- Źródło innowacji
- Jogging umysłu, czyli coś o kreatywności
Szkolenie w zakresie przewidywania, obserwacji i adaptacji trendów oraz kreowania innowacyjnych rozwiązań w oparciu o ich analizę. Takie podejście daje możliwość wprowadzania rozwiązań adekwatnych do dojrzewających oczekiwań odbiorców. To także szansa na wyprzedzenie konkurencji i odpowiedź na pojawiające się potrzeby klientów i partnerów, niezaspokojone jeszcze przez nikogo innego. Umiejętności z zakresu badania trendów mogą być zarówno wykorzystane przy opracowywaniu innowacji w poszczególnych obszarach firmy jak i budowaniu kompleksowych strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o trendy.
Analiza trendów nie jest zwykłym procesem tworzenia innowacji rozumianym jako udoskonalanie istniejących rozwiązań, poszukiwanie sposobów optymalizacji procesów lub rozwiazywanie bieżących wyzwań biznesowych To zaproszenie do baczniejszej i bardziej świadomej obserwacji rzeczywistości w celu dostrzeżenia pierwszych oznak zmian i przygotowania na wyzwania przyszłości.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie do tematu trendspottingu i projektowania przyszłości
- Przykłady z astosowania trendów i innowacji w biznesie
- Jak stać się trendhunterem. Jak odróżnić przelotną modę od trwałego trendu?
- Zdefiniowanie wyzwań. Identyfikacja i przegląd najważniejszych trendów dla wybranych obszarów biznesowych firmy
- Zdefiniowanie najbardziej istotnych trendów z wykorzystaniem narzędzia Trend Radar
- Wypracowanie innowacyjnych rozwiązań w oparciu o Consumer Trend Canvas
BLOK TAKTYCZNY – PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG
Wsparcie w tym bloku to wartość sama w sobie. Raz przechodząc przez proces projektowania produktów i usług na zawsze zbudujecie w sobie kliencką wrażliwość. To kompendium wiedzy i narzędzi o procesie Design Thinking. Będziemy w nim przechodzić przez kolejne etapy pracy. Co ważne – nie tylko na warsztatach, ale też pomiędzy nimi. W proces projektowania wpisane są badania, rozmowy z klientami i otwartość na ich feedback. Przewodnikiem w naszej aktywności będą etapy projektowania innowacji. Przeniesiemy je na 4 spotkania.
Szkolenie ma charakter warsztatu realizowanego w podejściu design thinking. Dzięki zastosowaniu metodyki kreatywnego rozwiązywania problemów, nauczysz się projektować produkty i usługi uwzględniające potrzeby użytkowników na każdym etapie projektowania. Zostaniesz wyposażony w techniki i narzędzia służące badaniu potrzeb użytkowników, burzy mózgów, selekcji pomysłów, prototypowania oraz wdrażania produktów na rynek. Dowiesz się, jak design thinking zmienia podejście do projektowania i będziesz gotów robić to w swojej pracy na co dzień!
Ramowy program szkolenia
- Techniki kreatywne w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i rozwiązywaniu problemów.
- Metoda design thinking w procesie projektowania usług i produktów dla osób z niepełnosprawnościami.
- Value Proposition Canvas.
- Warsztat kreowania i prototypowania rozwiązań – praca grupowa.
Ramowy program szkolenia
- Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
- F-R-E-E Writing
- Kapelusze myślowe i Disney Creativity Strategy
- Scamper
Podczas szkolenia dowiesz się, za pomocą jakich narzędzi przeprowadzić badanie rynku i zwiększyć efektywność procesu testowania przez wprowadzeniem nowego produktu na rynek.
Ramowy program szkolenia
- Przygotowanie badania rynku
- Proces analizy w badaniu rynku i testowaniu produktów
- Ekspozycja i dokumentacja wyników badań
- Decyzja jako kluczowy element badań rynku i testowania
Projektowanie uniwersalne produktów i usług oznacza projektowanie dla każdego – bez względu na jego indywidualne cechy i preferencje. Szkolenie dotyczy wdrażania produktów i usług na rynki krajowe i zagraniczne wg nowoczesnych metod biznesowych.
Ramowy program szkolenia
- Rynek produktów dostępnych.
- Projektowanie uniwersalne – dla kogo? Dla wszystkich!
- Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy.
- Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny.
- Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku.
- Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej.
BLOK TAKTYCZNY – PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG
KOMU DEDYKUJEMY AKADEMIĘ INNOWACJI I ROZWOJU?
- budować otwartą i innowacyjną kulturę organizacji
- budować otwartą i innowacyjną kulturę organizacji
- słuchać Klientów i tworzyć dla nich nowe lub udoskonalone rozwiązania
- pracować metodycznie, wiedząc, że proces twórczy nie jest procesem przypadkowym
- odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i użytkowników
- zarządzać procesem zmiany w swojej organizacji
AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU - CZY SIĘ NA TYM ZNAMY?
SIŁĄ AKADEMII INNOWACJI I ROZWOJU SĄ NASI TRENERZY
Od 14 lat budujemy silny i skuteczny team ekspertów. Wiemy jak ważne są procesy rozwojowe, które nam powierzacie. Z tego powodu każdy nasz trener jest częścią zespołu SENSE. Mamy wspólne wartości, standardy, razem pracujemy nad lepszymi usługami. Budujemy z Wami relacje i dbamy o wizerunek projektów. Jesteśmy po to, by skutecznie pomagać Wam w rozwoju.
METODYCZNIE I ELASTYCZNIE ZARZĄDZAMY PROJEKTAMI
JAK UCZYMY INNOWACYJNOŚCI?
ZDOBĄDŹ DOFINANSOWANIE NA AKADEMIĘ INNOWACJI I ROZWOJU
Akademia Innowacji i Rozwoju w pełnej wersji uszyta jest dla 12 osób. Skorzystaj z jasnego i przejrzystego modelu finansowania!
Kupując Akademię otrzymasz nasze wsparcie w aplikowaniu o 80% dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego w cenie! Jesteśmy liderami w pozyskiwaniu środków – od 5 lat zajmujemy 1 miejsce w kraju w zakresie liczby i wartości pozyskanych dotacji.
Dofinansowania
Design thinking – co to takiego?
Design thinking to metoda, a właściwie kompletne podejście dotyczące tworzenia nowych produktów czy też usług, oparte na głębokiej analizie potrzeb i problemów klientów. Zastosowanie tej techniki polega na wgłębieniu się w to, czego naprawdę oczekują odbiorcy i dostarczeniu możliwości zakupu produktu lub usługi perfekcyjnie dopasowanej do wymagań. Przy odpowiedniej realizacji design thinking umożliwia zapewnienie klientowi innowacyjnych rozwiązań, które zwiększają jego zaufanie do danej marki. Wykorzystując tę metodę, należy jednak wykazać kreatywne myślenie oraz znajomość technik sprzedażowych, rynku i psychiki klientów.
Design thinking w Akademii Innowacji i Rozwoju – cykl szkoleń od specjalistów dla specjalistów
Szkolenia z zakresu design thinking są skierowane do osób, które pragną pobudzić kreatywne myślenie. To niezwykle przydatna umiejętność w każdym aspekcie życia, a szczególnie w branży sprzedażowej. Dzięki temu można zagłębić się w myśli i potrzeby klienta, aby zaoferować idealnie skrojony pod potrzeby produkt. Wybierając nasze szkolenia z cyklu Akademii Innowacji i Rozwoju, można zdobyć obszerną wiedzę, która korzystnie wpłynie na wyniki sprzedażowe i kontakt z klientami. To kursy przeznaczone dla specjalistów i osób, które chcą rozwijać się w dziedzinie design thinking – szkolenia obejmują liczne techniki sprzedażowe, informacje psychologiczne oraz zasady kreatywnego myślenia, które przydają się w codziennej pracy.
Jak kreatywne myślenie pomaga w rozwoju biznesu?
Design thinking to metoda, która może mieć bardzo korzystny wpływ na funkcjonowanie całej działalności. Kreatywne myślenie ma zastosowanie w wielu dziedzinach – to przede wszystkim sposób na skuteczniejsze docieranie do klientów. Dzięki tej technice można dowiedzieć się, jak podejść do danej osoby, jak z nią rozmawiać i co zaoferować, by móc zagwarantować pełne zadowolenie. Nie chodzi jednak o sam moment sprzedaży – kreatywne myślenie pozwala zajrzeć głębiej. Wyszkoleni pracownicy wiedzą, jak rozmawiać z klientem i dobierać produkty lub usługi w taki sposób, by zapewniały zadowolenie nawet długi czas po zakupie. W efekcie można nie tylko poprawić relacje z kontrahentami, lecz także skutecznie budować zaufanie do firmy i jej renomę na rynku. Pracownicy, którzy wykorzystują kreatywne myślenie, są w stanie dotrzeć do każdego klienta. Informacje w kursie są poparte realnymi badaniami dotyczącymi psychologii i potrzeb odbiorców, a także technik sprzedażowych.
Design thinking – jakie są jego etapy?
- Empatia – „wejście w cudze buty”, zrozumienie klienta, poznanie jego oczekiwań, potrzeb, a nawet historii. To kluczowy etap, który obejmuje wszystko, co pozwala dobrać idealny produkt lub usługę pod kątem wymagań.
- Diagnoza potrzeb – ta część procesu design thinking skupia się przede wszystkim na identyfikowaniu realnych wymogów i problemów klienta. Dzięki temu można skutecznie zaoferować perfekcyjnie dobrane rozwiązanie.
- Generowanie pomysłów – znając już potrzeby klienta, należy określić dokładny sposób oferowania wsparcia. Można zrobić to samodzielnie lub w zespole. Istotną częścią tego etapu jest kreatywne myślenie i dokładne zrozumienie potrzeb, które można wypracować we wcześniejszych krokach.
- Prototypowanie i testowanie – pokazanie swojego pomysłu, wizualizacja celu i testy najlepszych prototypów, które pozwolą zaakceptować dobre pomysły i odrzucić nietrafione.
Skorzystaj z cyklu szkoleń w ramach Akademii Innowacji i Rozwoju
Nasza firma zapewnia dostęp do profesjonalnej wiedzy z zakresu innowacyjności, kreatywnego myślenia i nie tylko. Do tego oferujemy pomoc w zdobyciu dofinansowań, które mogą być wykorzystane również na nasze kursy. Zapozna się z naszymi propozycjami i skontaktuj się z nami, by zadbać o skuteczny rozwój swojej firmy.
NASI WYBRANI KLIENCI
Monika Zamojska
Kierownik Szkoleń nietechnicznych i jakości, Volkswagen Group Polska
Prof. dr hab. Ryszard Naskręcki
Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Małgorzata Badowska
Specjalista ds. Personalnych, York sp. z o.o. s.k.
Dariusz Haraj
CEO / Managing Director OneDayMore
Paweł Skrzypczak
Prezes Zarządu Primavika
NASI WYBRANI KLIENCI
Monika Zamojska
Kierownik Szkoleń nietechnicznych i jakości, Volkswagen Group Polska
Prof. dr hab. Ryszard Naskręcki
Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Małgorzata Badowska
Specjalista ds. Personalnych, York sp. z o.o. s.k.
Dariusz Haraj
CEO / Managing Director OneDayMore
Paweł Skrzypczak
Prezes Zarządu Primavika
Newsletter
Bądź na bieżąco z informacjami o szansach na dofinansowanie i nowych możliwościach rozwoju Twojej organizacji
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Julia Ratajewska
Starsza specjalistka ds. Relacji z klientem biznesowym i partnerami
Marta Stężycka
Kierownik zespołu sprzedaży