AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU
POWSTAŁA Z MYŚLĄ O TWOICH POTRZEBACH
CZYM JEST AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU?
Na początku odczarujmy. Wiele firm i instytucji na słowo „innowacja” reaguje stresem, nie doceniając a nawet nie dostrzegając potencjału jaki posiadają. Wszystko przez powszechne skojarzenia, że innowacyjność to technologie, sztuczna inteligencja, prace badawczo-rozwojowe, a to oznacza wysokie budżety i skomplikowane projekty.
AKADEMIA INNOWACJI I ROZWOJU powstała z myślą, by INNOWACJE przybliżyć do ludzi – edukować, inspirować i realnie pomagać we wprowadzaniu zmian, tworzeniu nowych, lepszych lub tańszych rozwiązań oraz projektowaniu produktów i usług.

UDZIAŁ W AKADEMII INNOWACJI I ROZWOJU POMOŻE CI:
CZEGO UCZYMY W AKADEMII INNOWACJI I ROZWOJU?
Zanim rozpoczniemy Akademię Innowacji i Rozwoju, przeprowadzimy profesjonalną diagnozę potrzeb Twojej organizacji. Wyniki diagnozy pomogą Ci zdecydować, które spośród poniższych tematów szkoleń są Tobie i Twoim pracownikom najbardziej potrzebne.
BLOK STRATEGICZNY – ORGANIZACJA PRZYSZŁOŚCI
BLOK STRATEGICZNY – ORGANIZACJA PRZYSZŁOŚCI
Powstał z myślą o kadrze menedżerskiej: właścicielach przedsiębiorstw, zarządach, dyrektorach, a także kierownikach zespołów i liniowych, którzy chcą tworzyć twórcze, pełne energii, entuzjazmu i zaufania zespoły, gotowe do wprowadzania zmian, doskonalenia procesów, poszukiwania nowego. Nie ma znaczenia, z jakiej jesteście organizacji – kulturę innowacyjną można wprowadzać zarówno w biznesie, jak i jednostkach publicznych oraz organizacjach non profit. Głęboko wierzymy, że to ma SENSE i chcemy Wam w tym pomóc.
Budowanie kultury innowacyjności
Szkolenie dedykowane menadżerom i osobom odpowiedzialnym za marketing w firmach, które zidentyfikowały potrzebę zbudowania kultury innowacyjnej. Szkolenie pozwoli zapoznać się z krzywą wartości, personami i metodami poszukiwania innowacyjności. Umiejętności te mogą przekładać się na różne obszary funkcjonowania firmy: innowacyjną kulturę wartości, ofertę sprzedażową, misję i cele etc.
Ramowy program szkolenia
- Czym jest Innowacja?
- Propozycja wartości
- Innowacja wartości
- Źródło innowacji
- Jogging umysłu, czyli coś o kreatywności
Trendspotting – analiza trendów
Szkolenie w zakresie przewidywania, obserwacji i adaptacji trendów oraz kreowania innowacyjnych rozwiązań w oparciu o ich analizę. Takie podejście daje możliwość wprowadzania rozwiązań adekwatnych do dojrzewających oczekiwań odbiorców. To także szansa na wyprzedzenie konkurencji i odpowiedź na pojawiające się potrzeby klientów i partnerów, niezaspokojone jeszcze przez nikogo innego. Umiejętności z zakresu badania trendów mogą być zarówno wykorzystane przy opracowywaniu innowacji w poszczególnych obszarach firmy jak i budowaniu kompleksowych strategii rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o trendy.
Analiza trendów nie jest zwykłym procesem tworzenia innowacji rozumianym jako udoskonalanie istniejących rozwiązań, poszukiwanie sposobów optymalizacji procesów lub rozwiazywanie bieżących wyzwań biznesowych To zaproszenie do baczniejszej i bardziej świadomej obserwacji rzeczywistości w celu dostrzeżenia pierwszych oznak zmian i przygotowania na wyzwania przyszłości.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie do tematu trendspottingu i projektowania przyszłości
- Przykłady z astosowania trendów i innowacji w biznesie
- Jak stać się trendhunterem. Jak odróżnić przelotną modę od trwałego trendu?
- Zdefiniowanie wyzwań. Identyfikacja i przegląd najważniejszych trendów dla wybranych obszarów biznesowych firmy
- Zdefiniowanie najbardziej istotnych trendów z wykorzystaniem narzędzia Trend Radar
- Wypracowanie innowacyjnych rozwiązań w oparciu o Consumer Trend Canvas
BLOK TAKTYCZNY – PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG
Wsparcie w tym bloku to wartość sama w sobie. Raz przechodząc przez proces projektowania produktów i usług na zawsze zbudujecie w sobie kliencką wrażliwość. To kompendium wiedzy i narzędzi o procesie Design Thinking. Będziemy w nim przechodzić przez kolejne etapy pracy. Co ważne – nie tylko na warsztatach, ale też pomiędzy nimi. W proces projektowania wpisane są badania, rozmowy z klientami i otwartość na ich feedback. Przewodnikiem w naszej aktywności będą etapy projektowania innowacji. Przeniesiemy je na 4 spotkania.
Projektowanie produktów i usług metodą design thinking
Szkolenie ma charakter warsztatu realizowanego w podejściu design thinking. Dzięki zastosowaniu metodyki kreatywnego rozwiązywania problemów, nauczysz się projektować produkty i usługi uwzględniające potrzeby użytkowników na każdym etapie projektowania. Zostaniesz wyposażony w techniki i narzędzia służące badaniu potrzeb użytkowników, burzy mózgów, selekcji pomysłów, prototypowania oraz wdrażania produktów na rynek. Dowiesz się, jak design thinking zmienia podejście do projektowania i będziesz gotów robić to w swojej pracy na co dzień!
Ramowy program szkolenia
- Techniki kreatywne w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i rozwiązywaniu problemów.
- Metoda design thinking w procesie projektowania usług i produktów dla osób z niepełnosprawnościami.
- Value Proposition Canvas.
- Warsztat kreowania i prototypowania rozwiązań – praca grupowa.
Techniki kreatywne myślenia
Ramowy program szkolenia
- Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
- F-R-E-E Writing
- Kapelusze myślowe i Disney Creativity Strategy
- Scamper
Badanie rynku i testowanie produktów
Podczas szkolenia dowiesz się, za pomocą jakich narzędzi przeprowadzić badanie rynku i zwiększyć efektywność procesu testowania przez wprowadzeniem nowego produktu na rynek.
Ramowy program szkolenia
- Przygotowanie badania rynku
- Proces analizy w badaniu rynku i testowaniu produktów
- Ekspozycja i dokumentacja wyników badań
- Decyzja jako kluczowy element badań rynku i testowania
Wdrażanie produktów i usług na rynek
Projektowanie uniwersalne produktów i usług oznacza projektowanie dla każdego – bez względu na jego indywidualne cechy i preferencje. Szkolenie dotyczy wdrażania produktów i usług na rynki krajowe i zagraniczne wg nowoczesnych metod biznesowych.
Ramowy program szkolenia
- Rynek produktów dostępnych.
- Projektowanie uniwersalne – dla kogo? Dla wszystkich!
- Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy.
- Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny.
- Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku.
- Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej.
BLOK TAKTYCZNY – PROJEKTOWANIE PRODUKTÓW I USŁUG
KOMU DEDYKUJEMY AKADEMIĘ INNOWACJI I ROZWOJU?
Akademię Innowacji i Rozwoju dedykujemy przedsiębiorcom, zarządom, dyrektorom i zespołom, którzy mają gotowość i chcą:
- budować otwartą i innowacyjną kulturę organizacji
- budować otwartą i innowacyjną kulturę organizacji
- słuchać Klientów i tworzyć dla nich nowe lub udoskonalone rozwiązania
- pracować metodycznie, wiedząc, że proces twórczy nie jest procesem przypadkowym
- odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów i użytkowników
- zarządzać procesem zmiany w swojej organizacji
CZY SIĘ NA TYM ZNAMY?
SIŁĄ AKADEMII SĄ NASI TRENERZY
Od 14 lat budujemy silny i skuteczny team ekspertów. Wiemy jak ważne są procesy rozwojowe, które nam powierzacie. Z tego powodu każdy nasz trener jest częścią zespołu SENSE. Mamy wspólne wartości, standardy, razem pracujemy nad lepszymi usługami. Budujemy z Wami relacje i dbamy o wizerunek projektów. Jesteśmy po to, by skutecznie pomagać Wam w rozwoju.
METODYCZNIE I ELASTYCZNIE ZARZĄDZAMY PROJEKTAMI
JAK UCZYMY INNOWACYJNOŚCI?
ZDOBĄDŹ DOFINANSOWANIE
Akademia Innowacji i Rozwoju w pełnej wersji uszyta jest dla 12 osób. Skorzystaj z jasnego i przejrzystego modelu finansowania!
Kupując Akademię otrzymasz nasze wsparcie w aplikowaniu o 80% dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego w cenie! Jesteśmy liderami w pozyskiwaniu środków – od 5 lat zajmujemy 1 miejsce w kraju w zakresie liczby i wartości pozyskanych dotacji.
Dofinansowania
NASI WYBRANI KLIENCI
Monika Zamojska
Kierownik Szkoleń nietechnicznych i jakości, Volkswagen Group Polska
Prof. dr hab. Ryszard Naskręcki
Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Małgorzata Badowska
Specjalista ds. Personalnych, York sp. z o.o. s.k.
Dariusz Haraj
CEO / Managing Director OneDayMore
Paweł Skrzypczak
Prezes Zarządu Primavika
NASI WYBRANI KLIENCI
Monika Zamojska
Kierownik Szkoleń nietechnicznych i jakości, Volkswagen Group Polska
Prof. dr hab. Ryszard Naskręcki
Prorektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Małgorzata Badowska
Specjalista ds. Personalnych, York sp. z o.o. s.k.
Dariusz Haraj
CEO / Managing Director OneDayMore
Paweł Skrzypczak
Prezes Zarządu Primavika
Newsletter
Bądź na bieżąco z informacjami o szansach na dofinansowanie i nowych możliwościach rozwoju Twojej organizacji
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Marta Stężycka
Kierownik zespołu sprzedaży

Maciej Chrenowicz
Starszy specjalista ds. relacji z klientem biznesowym